خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کلینتون: به دشمنی با ایرانیان افتخار می‌کنم

به گزارشادیان نیوز، نامزدهای حزب دموکرات‌ها آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور، طی مناظره شب گذشته خود، ایران، چین و تغییرات آب‌و‌هوایی را به عنوان مهمترین تهدیدات امنیتی ایالات متحده برشمردند.
 
در این مناظره که شب گذشته در لاس‌وگاس برگزار شد، هیلاری کلینتون گفت: «همچنان از ناحیه اشاعه سلاح‌های هسته‌ای تهدید وجود دارد، مواد هسته‌ای که می‌تواند در دستان افراد نادرست بیافتد. من می‌دانم که این تروریست‌ها به ‌طور مداوم به دنبال آن هستند و این دلیل چرایی این امر است که ما هوشیار ایستاده‌ایم، اما همچنان در سرتاسر جهان برای جلوگیری از این امر (با شرکای خود) متحد هستیم».
 
هیلارى کلینتون در این مناظره در پاسخ به این پرسش که به دشمنی چه کسانی با خود افتخار می‌کنید؟ گفت: «جمهورى خواهان و ایرانیان».
 
 مارتین اُومالی، فرماندار سابق ایالت مریلیند نیز «یک ایران هسته‌ای»، گسترش داعش و تغییرات آب و هوایی را مهمترین تهدیدات کشورش دانست.
 
لینکولن شافه، فرماندار سابق ایالت رودآیلند نیز عنوان داشت که مهمترین تهدید برای کشورش «مطمئنا آشوب در خاورمیانه است» که «از حمله به عراق آغاز شده است».
 
سناتور برنی ساندرز، مهمترین رقیب هیلاری کلینتون در بین نامزدهای دموکرات رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا نیز تغییرات آب‌وهوایی را مهمترین چالش برای آینده کشورش دانست، در حالی که جیم وِب، سناتور سابق آمریکایی حملات سایبری چین را مهمترین تهدید برای کشورش توصیف کرد.
 
وِب گفت: «بزرگترین چالش راهبردی بلندمدت، روابط ما با چین است. بزرگترین تهدید روزانه، جنگ سایبری علیه کشورمان است».
 
وی افزود که «بزرگترین تهدید عملیاتی نظامی» برای ایالات متحده «حل و فصل این وضعیت در خاورمیانه است».
منبع: تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.