خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

از سراب درمانی تا هدایت اجنه به روشنایی!!

به گزارش ادیان نیوز، عرفان حلقه و سرکرده آن محمدعلی طاهری خسارات جبران ناپذیری در خصوص مسائل اعتقادی و روحی و جسمی مخاطبین خود ایجاد نموده است. در این گزارش به بررسی چند ادعا از جانب طاهری که اخیرا از طرف دادگاه به دلایل روشن و متقن به اعدام محکوم شده است می پردازیم:
ماجرای اخذ دکترای افتخاری از ارمنستان
ماجرای اخذ دکترا از دانشگاهی در ارمنستان به صورت افتخاری بوده است. ظاهراً بین مؤسسه غیرقانونی طاهری و آن دانشگاه پروتکلی امضاء شده است و ضمن اینکه از افراد برای دادن مدرک فرا درمانی پول می‌گرفتند، قسمتی از این پول را این مؤسسه برمی‌‌داشت و قسمتی را به حساب دانشگاه ارمنستان واریز می‌کرد که بعد از روشن شدن این قضایا دانشگاه ارمنستان یک‌طرفه پروتکل را ملغی کرد. اما دادن مدرک دکترای افتخاری جریان ساده‌ای به نظر نمی‌رسید. بیشتر سیاسی است تا علمی چرا که بعد از بازداشت طاهری این اتفاق افتاده است و به نحوی خواسته‌اند وی را برای اعضاء این شبکه و مردم ایران مهم جلوه داده و به اصطلاح چهره‌سازی کنند. هیچ یک از مراکز آموزشی مدارک دکترای افتخاری طاهری را تأیید نکرده‌اند مفهوم آن این است که این مدارک هیچ ارزشی حداقل داخل ایران ندارد.
اخذ جواز فعالیت غیر مرتبط
زمانی که طاهری شروع به کار می‌کند درخواستی به ثبت شرکت‌ها می‌دهد و آنها هم در روزنامه رسمی این مؤسسه را اعلام می‌کنند، ولی در مفاد این مطلب درج شده هیچ نامی از کلاس‌های فرا درمانی وجود ندارد. این نشان می‌دهد که هیچ مجوزی نه در ثبت شرکت‌ها، نه در وزارت بهداشت و نه از طرف آموزش عالی و نه از طرف هیچ مرکز دیگری برای انجام فرا درمانی به وی داده نشده است. البته فرا درمانی مفهوم خاصی دارد. نه اینکه کسی کار درمان انجام بدهد نه اینکه کسی بدون دارو فرد بیماری را درمان کند و بگوید کار فرا درمانی انجام داده است. مبنای کار فرا درمانی این شبکه اساساً اشتباه است. درمان بر مبنای عرفان یعنی چه؟ اگر از عرفان صحبت می‌کنیم کدام عرفان منظور است؟ این که اینها می‌گویند عرفان ما عرفانی است ایرانی چه مفهومی دارد؟ مگر شعر است که ما بگوییم سبک ایرانی و سبک خراسانی و سبک عرافی دارد؟ عرفان یک معنا بیشتر ندارد آن هم شناخت و تقرب به خداوند متعال و این در همه ادیان الهی همین‌گونه تعریف شده است. هرگاه کسی خداوند متعال آنطور که رسولان الهی می‌گویند شناخته و به آن تقرب جسته است دارای عرفان شده است.
قربانیان در نقش موش آزمایشگاهی طاهری
اینکه فردی بگوید مبنای کار من عرفان است و عرفان را به کمی و کیفی تقسیم کند یا بگوید عرفان قدرت و عرفان غیر قدرت این صحیح نمی‌باشد. حال این تفکر آمده و فرا درمانی را روی انسان‌های بیمار تجربه می‌کنند، در حالی که به لحاظ علمی و قانونی هر درمانی ابتدا باید روی غیر انسان انجام شود نه به طور مستقیم روی انسان‌ها. همین باعث شده است که برخی از بیماران دچار مشکلات روحی روانی شوند که قطعاً مسئولان قضایی نمونه‌های آن را در این پرونده دارند. جالب این است وقتی کسی دچار مشکلات روحی روانی می‌شود می‌گویند این فرد در حالی برون‌ریزی است و امکان دارد برون‌ریزی تا چند سال طول بکشد که این دیگر از آن حرف‌ها است. یعنی اگر کسی دچار آسیب روحی شد اشکال از خود اوست نه از نوع درمان و درمانگرش.
تلقینی به نام توهم برونریزی 
اینها معتقدند که باید فرد بدون مقاومت و در حالت تسلیم در مقابلشان قرار گیرد تا بتوانند کالبد ذهنی و یا روح خبیث را از بدن او بیرون آورد. این روح خبیث چگونه در افراد ورود پیدا کرده است و این را چگونه تشخیص می‌دهیم که بیماری او در اثر ورود کالبد ذهنی جن و یا روح خبیث است. اما فرض کنیم این مطلب را درست می‌گوید. خب چطور ممکن است که کالبد ذهنی ۳۰۰۰ سال پیش که در مصر باستان بوده بیاید جواب سؤالاتی درمانگر خود را به فارسی بدهد و بعد هم به درمانگر بگوید من حرف تو را گوش می‌کنم و می روم اما تو درمانگر خوبی هستی به فکر خودت باش! این کدام جن هست که بتواند اینگونه صحبت کند و به فردی که حتی دیپلم هم ندارد بگوید آقای مهندس!!! برای تو احترام قائلم و می‌روم و یا از بدن تو بیرون می‌روم.
هدایت اجنه به روشنایی!!!
اشکال دیگر اینکه وقتی با این کالبد ذهنی و یا جن صحبت می‌کنند و از او درخواست می‌کنند که از بدن فرد تسلیم شده خارج شود او را از دالان تاریکی رد کرده و به سمت روشنایی هدایت می‌کنند اگر این کالبد خبیث هست چطور به سمت دریچه روشنایی هدایت می‌شود مگر ما در قرآن نداریم که«یخرجونهم من النور الی الظلمات» آنهایی که خبیث هستند از نور به سمت تاریکی می‌روند.
حقه ای به نام سراب درمانی
اما نکته دیگر آن است که بعضی از افرادی که بیمار بودند و تصور می‌کردند با فرا درمانی خوب شده‌اند در هنگام بازداشت علائم بیماری شان بازگشته است این به آن مفهوم است که خوب شدن اینها القایی بوده است و وقتی با واقعیت روبرو شده‌اند بیماری آنها بهبود نیافته است. این افراد حتی در بازداشت اراده اتصال هم نداشتند در حالی که ادعای اتصال از مهمترین ادعاهای اینهاست. به نظر می‌رسد این یک بازی هست که بعضی گرفتار آن شدند و همان سراب درمانی که مسئولین وزارت بهداشت مطرح می‌کردند بیشتر با کار عرفان حلقه مطابقت دارد.
کفرگویی و دروغ بستن به خداوند
کتاب‌ها و جزوات عرفان حلقه مطالبی موجود است که به صراحت خلاف اعتقادات مذهبی می‌باشد. مثلاً دروغ بستن به خداوند متعال. طاهری می گوید شیطان به عنوان یک ملک ماموریتی برایش در نظر گرفته شد و خداوند مأموریت سجده نکردن بر انسان را بر او داده است؛ لذا شیطان طبق مأموریتش این کار را انجام می‌دهد. در حالی که این نظر خلاف آیات نورانی قرآن است حتی طاهری در یکی از صحبت‌هایش این جمله را دارد که “خدا شیطان را اغوا کرد، او اگر سجده هم می‌کرد برنامه این بود که از بهشت رانده شود.مفهوم این جملات چیست. خود او می‌گوید ما از منظر دیگری به این قضیه نگاه می‌کنیم این چه منظری است که تا این حد کفرآمیز می‌باشد و بر رد آیات الهی قلم زده می‌شود.
توهین به پیامبر اعظم و قرآن کریم
در جزوه‌ای که در اسفند ماه ۸۹ توسط یکی از ماهنامه‌ها چاپ شد، وی گفته است “ما تصور عامیانه‌ای در مورد ملائک داریم ملائک کارکردهای معنوی دارند ولی یک بال آنها نیز به ابعاد جهان مادی می‌رسد و میدان‌های مختلف گرانشی، الکترومغناطیسی و اوربیتال‌ها بال‌های ملائک هستند” و یا در مورد اجل معین می‌گوید “تحقق هر قانونی که موجب زوال چیزی شود جلوه‌ای از عزرائیل است” یعنی یک تصویر کاملاً مادی از عزرائیل دارد. طاهری همچنین در بیانی آشکار قرآن را قلم پیامبر اعظم(ص) دانسته و آن را پر از تناقض نامیده است. او می گوید ما وظیفه داریم این تناقضات را به مردم بگوییم.
منبع: سدیدآنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.