خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

توهین به شیعیان مصر به روش داعش

به گزارش ادیان نیوز، “سید علاء الموسوی” رئیس دیوان اوقاف شیعه در عراق بیانیه ای منتشر کرد که در آن آمده است: در کمال تأسف، خبرِ بستنِ بارگاه رأس الحسین علیه السلام را در روزهای عاشورا خواندیم و متوجه شدیم که مسؤولان مصری این اقدام را به بهانۀ جلوگیری از انجامِ “اباطیل” توسط شیعیان انجام داده اند.
رئیس دیوان اوقاف شیعه، به دولت مصر نهیب زد: کشوری که مهدِ ادیان و طایفه های مختلف است و حق مردم را در اعتقادات به رسمیت می شناسد و آزادی عقیده را می پذیرد، چطور می تواند اعتقادات و مراسم طایفۀ بزرگ و عظیمی از مسلمانان را “اباطیل” بخواند؟
سید علاء الموسوی تاکید کرد: ما محدود سازی آزادی دینیِ هر یک از طایفه ها و قومیت ها را محکوم می کنیم و عذرخواهی مصر از همه مسلمانان و به ویژه شیعیان مصر، از توهینی که به اعتقادات آن ها کرده است را خواستاریم.
رئیس دیوان اوقاف شیعه، این توهین را به مثابۀ پیروی از منطقِ نفرت پراکنی و تعصبی دانست که وهابی ها آن را در منطقه و جهان ترویج می کنند و یکی از میوه های تلخِ و کشندۀ آن، گروهک های تکفیری نظیر داعش است که صلح داخلیِ همه کشورها اعم از مصر را تهدید می کند.
سید علاء الموسوی همچنین دخالتِ الازهرِ مصر، برای جلوگیری از این گونه تجاوزهای آشکارِ حکومت به اعتقادات مسلمانان خواستار شد و تاکید کرد که این اعتقادات، به عشقِ امام حسین و اهل بیتِ پیامبرِ اکرم (ص) مرتبط است.
گفتنی است که دولت مصر، بارگاهِ مسجد الحسین (ع) در قاهره را به بهانۀ آن چه آن را “اباطیل” شیعیان در گرامی داشت یادروزِ عاشورا خواند، تا روز شنبه تعطیل کرد.
در مسجد امام حسین که در سال ۵۵۳ هجری شمسی در دوران خلافت فاطمیان بنا شده است، بارگاهی منتسب به مدفنِ سرِ مبارکِ سید الشهدا، امام حسین علیه السلام قرار دارد.
برخی روایت ها حاکی از آن است که سر سید الشهدا علیه السلام، از کربلا به شام و از آن جا به عسقلان و در پایان به قاهره منتقل و در آن جا دفن شد و بر آن بارگاهی ایجاد شد که به بارگاه رأس الحسین علیه السلام معروف است.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.