خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

راه‌اندازی خانه‌های حلال در آمریکا با هدف جذب گردشگران مسلمان

به گزارش ادیان نیوز، این خانه‌های حلال مجهز به استخرهای سرپوشیده و اتاق‌هایی با جانماز و نسخه‌های قرآن کریم است.
راه‌اندازی خانه‌های حلال در راستای خیز شرکت‌های مسافرتی اروپایی و آمریکایی برای جذب هرچه بیشتر گردشگران مسلمان است.
به تازگی یک شرکت بریتانیایی نیز نرم‌افزاری تهیه کرده که در آن لیست رستوران‌های حلال در لندن را در اختیار قرار می‌دهد.
یک شرکت تولید نرم‌افزار در بوستون آمریکا نیز یک راهنمای مسافرتی برای ۹۰ شهر تهیه کرده که دارای اوقات شرعی این شهرها و قبله‌نما است.
گردشگری حلال زمانی به سفر زیارتی میلیون‌ها مسلمان به مکه و اماکن اسلامی اطلاق می‌شد؛ اما امروز صنعت گردشگری حلال گسترش یافته و به سفر گردشگران مسلمان به ویژه گردشگران ثروتمند کشورهای حاشیه خلیج فارس به سراسر دنیا گفته می‌شود.
گردشگران کشورهای عربستان، کویت، قطر، امارات، بحرین و عمان امسال ۶۴ میلیارد دلار صرف سفرهای خود کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۲۱۶ میلیارد دلار برسد.
هتل‌های «ریتز کارلتون» در شهرهای دالاس و نیویورک، شرکت مشاوره «دینار استاندارد» را استخدام کرده تا به آن‌ها برای پذیرایی بهتر از مهمانان مسلمان به ویژه خانواده‌های سلطنتی عربی مشاوره دهد.
این هتل‌ها همچنین غذاهای حلال سرو می‌کنند و فضاهای مجزایی برای بانوان و آقایان دارند و کارکنان آن‌ها آموزش‌های لازم برای نحوه برخورد با میهمانان مسلمان را دریافت کرده‌اند.
علاوه بر اروپا و آمریکا، کشورهای آسیایی مانند امارات، ترکیه، مالزی و ژاپن نیز در حال سرمایه‌گذاری برای جذب هرچه بیشتر گردشگران مسلمان و بهره‌برداری از بازار پرسود گردشگری حلال هستند.
منبع: خبرگزاری قرآنی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.