خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شناخت انسان مقدمه تولید علم است

به گزارش ادیان نیوز، نخستین همایش بین‌المللی «اهل‌بیت(ع) و تولید علم» ظهر امروز با قرائت پیام حضرت آیت‌الله جوادی آملی و آغاز به کار کرد.
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در پیام ویدئویی خود برای همایش «اهل‌بیت(ع) و تولید علم» اظهار داشت: بشر می‌تواند آن چه در زمین و اعماق آن و آن چه در نظام در سپهر و اوج آن است را فرابگیرد، چراکه انسانیت انسان برتر از آسمان و زمین است و کاری از انسان ساخته است که از نظام سپهری و از اقیانوس‌ها ساخته نیست.
این عالم در ادامه پیام خود افزود: دلیل گرفتاری بشر به خاطر جنگ جهانی اول و دوم و جنگ‌های نیابتی آن است که انسان خود و جهان را نشناخت و اولین علمی که انسان باید تولید کند، علم انسانیت است.
آیت‌الله جوادی آملی در پیام خود اضافه کرد: دو کار وظیفه اصلی ماست، یکی اینکه تا پایان عمر در کشف اسرار دنیا که به همین دلیل خلق‌شده‌ایم، بکوشیم و دیگر آن‌که علم را در راه صحیح کشف کنیم.
این مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: این‌که می‌بینید فتوای مراجع از یک‌سو و نظر رهبری از سوی دیگر این است که ساخت سلاح اتمی حرام است، به همین جهت است که دین به ما گفته ببینید به انبیایی که قدرت دادیم، چگونه علم تولید کردند و چگونه از علم تولیدشده بهره امنیتی برای صیانت و سلامت بردند، پس ساخت این‌گونه سلاح‌ها حرام است، چه رسد به به‌کارگیری آن‌ها.
آیت‌الله جوادی آملی در ادامه این پیام متذکر شد: امیدواریم همه دانشمندان، اساتید بزرگوار و دانشجویان این فیض را داشته باشند که هم علم صائب و صالح تولید کنند و هم در بهره‌برداری آن با ایمان و با عمل صالح رفتار کنند.
رئیس دانشکده الهیات و معارف دانشگاه شیراز نیز در آئین افتتاحیه این همایش گفت: مدت‌هاست که اسلام را مورد تهمت قرار داده‌اند و آن را دین شمشیر نامیده‌اند و امروز داعش را نمونه‌ای برای کوبیدن بیشتر بر این طبل دانسته‌اند.
حجت‌الاسلام دکتر قاسم کاکایی افزود: به دنبال علم رفتن به تعبیر آیت‌الله جوادی آملی یعنی در پیشگاه عالم حاضر شدن و در واقع از این منظر علم، همان حکمت گم‌شده مؤمن است.
وی افزود: نقش اهل‌بیت(ع) آن‌گونه که باید در تولید علم به‌خوبی در ایران تبیین نشده است و اینک جای خوشبختی است که در ادامه سلسله برگزاری جشنواره ملی امام رضا(ع) قدمی در زمینه تولید علم به‌واسطه ائمه اطهار برداشته می‌شود.
کاکایی با بیان اینکه فراخوان این همایش در یک سال گذشته انجام شد، گفت: ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که پس از داوری ۵۰ مقاله پذیرفته شد که در مدت دو روز برگزاری همایش ۲۰ مقاله به شکل شفاهی ارائه می‌شود و در آئین اختتامیه نیز ۱۴ مقاله مورد تجلیل قرار می‌گیرد.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.