خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بهترین کتابی که رهبری درباره حجاب مطالعه کردند

به گزارش ادیان نیوز، رمان «دختران آفتاب» که تا کنون به چاپ نهم رسیده است در چاپ جدید خود با تقریظ رهبر معظم انقلاب منتشرخواهد شد.
کتاب داستانی «دختران آفتاب» نوشته امیرحسین بانکی، محمد دانشگر و محمدرضا رضایتمند در انتشارات سروش به چاپ رسیده است.
«دختران آفتاب» اگرچه داستان است، در واقع تحقیقی روان شناختی، جامعه شناختی، فرهنگی و دینی درباره زنان است. دختران آفتاب خواسته است که زن و منزلت، شخصیت و هویت او را بشناساند؛ به خودش، به مَردَش، به جامعه اش و به تاریخ گذشته و سرنوشت آینده اش؛ همان گونه که هست و همان گونه که باید باشد.
این اثر، روایت چند دختر است که در اردویی همسفر می‌شوند. نویسنده در این داستان به مسایل مختلف اجتماعی، سیاسی، دینی و مذهبی می‌پردازد. این رمان تلاش دارد به برخی از پرسش‌ها در حوزه نقش اجتماعی زنان، با بیانی روان و داستانی پاسخ دهد و سعی می‌کند تا منزلت، شخصیت و جایگاه واقعی زن را به خودش، اطرافیانش و جامعه‌اش همان‌گونه که شایسته آن است، بشناساند. در این رمان به مسایلی مانند کنوانسیون زنان، زن در غرب، فمینسیم و جنبش زنان پرداخته شده است.
خوانندگان «دختران آفتاب» به سرمنزل تفکری می‌رسند که انسان را می‌بیند و اعتبار می‌بخشد؛ خواه زن باشد خواه مرد. این کتاب از معدود داستان‌هایی است که بیش از یک نویسنده دارد و سبب آن هم چند جنبه‌ای بودن محتوای آن است. این کتاب به صورت داستان گونه، سبک زندگی اسلامی را ترویج کرده و به تصویر می‌کشد.
مراسم رونمایی از تفریظ رهبر انقلاب و چاپ دهم  کتاب «دختران آفتاب» اثر دکتر بانکی پور، دانشگر و رضایتمند با سخنرانی دکترغلامعلی حدادعادل در مورخه ۲۱ مهرماه ۹۴ در مدرسه شهدای هفت تیر واقع در خیابان مشاهیر، ابتدای مدرس، نبش غفاری از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۷ برگزار می‌شود.
منبع: خبرنامه دانشجویان ایران
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.