خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کمک سپاه به عراق در تأمین امنیت اربعین

به گزارش ادیان نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، در حاشیه همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال دفاع پرس مبنی بر احتمال اقدام تروریستی داعش در ایران گفت: داعش مدت‌ها است که می‌خواهد در ایران ناامنی ایجاد کند؛ اما تاکنون نتوانسته، و با اشراف اطلاعاتی دستگاه‌های امنیتی که مجموعه نظام با همکاری اطلاعات مردمی داشته، تلاش‌های آنها خنثی شده است.
 
وی افزود: البته آن‌ها تلاش‌هایی داشته‌اند؛ ولی این تلاش‌ها تاکنون خنثی شده و مقابله لازم با آن‌ها صورت گرفته است؛ هرچند تلاش‌های‌شان همچنان ادامه دارد؛ اما تلاش‌های ما نیز بیشتر از آنان است، و باید گفت که زورشان به ما نمی‌رسد.
 
فرمانده کل سپاه در خصوص شبکه تروریستی که اخیرا در کرمانشاه شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند نیز بیان داشت: داعش شبکه‌هایی برای پشتیبانی از فعالیت‌های خود دارد تا آن‌ها را حمایت کند؛ این شبکه‌ها از لایه‌های مختلفی برخوردارند؛ که شبکه متلاشی شده در کرمانشاه یکی از همین شبکه‌ها بود.
 
سردار جعفری ادامه داد: البته بقیه شبکه‌های پشتیبانی داعش در اشراف کامل اطلاعاتی ما قرار دارند؛ که در زمان مناسب با آنها برخورد می‌شود.
 
وی اضافه کرد: البته با شرایطی که در کشور ما وجود دارد بعید می‌دانم اقدام گسترده‌ای همانند آنچه در کشورهای دیگر انجام داده‌اند، را بتوانند در ایران انجام دهند.
 
فرمانده کل سپاه در خصوص تأمین امنیت زائران عتبات در اربعین نیز اظهار داشت: تامین امنیت زائران اربعین حسینی بر عهده دولت عراق است و این موضوع را دولت عراق پذیرفته است؛ البته برای افزایش امنیت از ایران کمک خواسته‌اند؛ که ما پشتیبانی لازم را از آن‌ها خواهیم داشت.
 
سرلشکر جعفری تاکید کرد: با توجه به پیش‌بینی‌هایی که شده دشمنان نخواهند توانست کاری را برای اخلال در امنیت زائران اربعین صورت دهند.
 
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر همکاری‌های ایران و روسیه برای مقابله با داعش بیان کرد: غربی‌ها فکر می‌کردند تهدیدی که درست کرده‌اند فقط برای کشورهای منطقه است؛ اما الان که به سمت خودشان برگشته آن‌ها هم در حال روی آوری برای مبارزه با گروه‌های تکفیری هستند.
 
فرمانده کل سپاه اضافه کرد: همکاری‌های ایران و روسیه به این دلیل است که آنها زودتر از غربی‌ها پی به خطر گروه‌های تکفیری برده‌اند؛ در واقع اقداماتی که داعش انجام داده باعث شده کشورهایی که با این خطر مواجه‌اند برای مقابله با آنها اقدام کنند.
منبع: دفاع پرس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.