خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پخش مستند حجاب لکه دار شده در آمریکا

به گزارش ادیان نیوز، مستند «حجاب لکه دار شده» با دیدگاهی بی‌طرفانه به حجاب نگاه کرده و نقطه نظرات مختلف و متقابلی را به نمایش گذاشته است. این مستند در اقدامی جدید، در کنار نظرات مثبت، دیدگاه‌های غیرمسلمانان غربی را نیز ارائه داده و به تماشاگر این اختیار را می‌دهد تا راه درست را انتخاب کند.

 مستند جدید راجع به حجاب، که در ۱۷ دسامبر(۲۶ آذر) در آمریکا روی پرده می‌رود، قصد آتش زدن دنیا را ندارد، بلکه تصویری متفاوت و تازه از حجاب را بر روی پرده سینما به نمایش می‌گذارد. با تماشای این مستند، جنجال آفرینی‌ها و اطلاعات غلط ارائه شده توسط کارشناسان تلویزیونی را فراموش کرده و به پای سخن زنان مسلمانی می‌نشینید که ایمان و دلیل پوشیدن حجاب خود را برای شما بازگو می‌کنند. کارشناسانی که کمترین اطلاعات و تجربه واقعی از متن اسلام ندارند و تنها با دیدگاه‌ سیاسی و جانبدارانه به دین و مقوله حجاب نگاه می‌کنند.

گروه کارگردانی فیلم مستند «حجاب لکه دار شده» متشکل از «ناها الفهاد» ، «مازن الخیرات» و «اویدیو سالازار» هستند.

این مستند درباره شنیدن صدای زنان مسلمان است. زنانی که صدای آن‌ها را کمتر در رسانه‌های حزبی و سودمحور می‌شنویم. زنان مسلمانی که سخن از آن‌ها بسیار برده می‌شود ولی کمتر کسی حاضر به شنیدن نظر و اید‌ه‌های آن‌ها است.

حقیقتا تماشای زنان مسلمان با فرهنگ‌ها و نژاد‌های مختلف، و گوش دادن به ایمان، ایده‌ها و هویت آن‌ها در قالب فیلم مستند، جالب و دیدنی می‌باشد. در این مستند با زنان از سنین و ملیت‌های مختلف مصاحبه کرده و آن‌ها بی‌مقدمه، و با کلامی صریح و صادقانه، تجربیات استثنایی و بی‌نضیرشان را درباره حجاب به بیننده ارائه می‌دهند. عده‌ای حجاب برایشان ضرورت فرهنگی و دینی ست، عده‌ای به خاطر ایمان و اعتقادشان به خداوند و عده‌ای برای محافظت و امنیت به حجاب روی آورده‌اند. در این فیلم کلام مردان نیز شنیده شده و نظرات آن‌ها در کنار زنان به چالش کشیده می‌شود.

مستند «حجاب لکه دار شده» با دیدگاهی بی‌طرفانه به حجاب نگاه کرده و نقطه نظرات مختلف و متقابلی را به نمایش گذاشته است. این مستند در اقدامی جدید، در کنار نظرات مثبت، دیدگاه‌های غیرمسلمانان غربی را نیز ارائه داده و به تماشاگر این اختیار را می‌دهد تا راه درست را انتخاب کند.
منبع : حوزه

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.