خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

روایت “امام جمعه اهل سنت” از اربعین عراق

اهل تسنن و اربعین

به گزارش ادیان نیوز، آدم آسوبار از علمای اهل سنت و امام جمعه مسجد امام رضا(علیه السلام) در روستای بمباسری چابهار یکی از اهالی این کاروان بود. او در گفت‌وگو با تسنیم از انگیزه‌ها و مشاهداتش در طول سفر سخن گفت.

آسوبار گفت: اولین بار بود که به کربلا می‌رفتم. سفر خوبی بود و برادران شیعه بخوبی تکریم کردند.

وی افزود: قبلا شنیده بودم چنین جمعیتی برای اربعین راه می‌افتد اما اینبار آن را با چشمان خودم دیدم. جمعیت بسیار بالایی حضور داشت و حتی با جمعیتی که موسم حج در سرزمین وحی تجمع می‌کنند قابل مقایسه نیست.

۸۰کیلومتر را بعشق زیارت اهل‌بیت رسول الله قدم برداشتم و خسته نشدم/ با محبت اهل بیت(علیهم السلام) کسی احساس خستگی نمی‌کند.

امام جمعه روستای بمباسری چابهار، علت حضورش در راهپیمایی اربعین را اینگونه توصیف کرد: انگیزه ما زیارت اولاد رسول الله(صلی الله علیه و آله) بود تا در عتبات عالیات کنار بندگان صالح و نیک پروردگار دعا کنیم و حاجاتمان را بگیریم. حضور اهل سنت در راهپیمایی اربعین یک انگیزه و علت مشخص دارد که آن محبت اهل بیت رسول الله(صلی الله علیه و آله) است. ۸۰ کیلومتر پیاده راه رفتیم که بی‌سابقه بود. مردم روستا و اطرافیان از من پرسیدند که چطور این راه را رفته‌ام؟ اما من این ۸۰ کیلومتر را اصلا حس نکردم چون بعشق زیارت اهل بیت(علیهم السلام) قدم برداشتم. با محبت اهل بیت(علیهم السلام) دیگر کسی احساس خستگی نمی‌کند.

شیعیان عراق خوشحال شدند وقتی فهمیدند محبت اهل بیت(علیهم السلام) در دل ما نیز وجود دارد.

آسوبار در پایان تصریح کرد: حضور کاروان امت محمد(صلی الله علیه و آله) در راهپیمایی اربعین یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های مناسب برای نمایش وحدت مسلمانان بود که الحمدلله از این فرصت به درستی استفاده شد. شیعیان عراق از دیدن ما بسیار تعجب کردند اما وقتی با آنها صحبت کردیم بسیار خوشحال شدند که فهمیدند محبت اهل بیت(علیهم السلام) در دل اهل سنت نیز وجود دارد.
منبع : اربعین

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.