خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سازمان ایلام؛ تشکیلاتی معاند در کشور فرقه‌ساز

به گزارش ادیان نیوز، کشور انگلیس که نام آن با “فرقه‌سازی” پیوند خورده، علاوه بر اینکه مأمنی برای فرقه‌های تندروی منتسب به شیعه شده، از چند دهه پیش تاکنون میزبان سازمان‌های تبشیری نیز است.
این کشور که به‌عنوان محل تولد فرقه‌ای انحرافی در دل مسیحیت به‌نام “مسیحیت صهیونیستی” نیز شناخته می‌شود، سازمان‌ها و مؤسساتی را به حضور پذیرفته که به‌نام مسیحیت اما به کام استعمارگران و مستکبران در حال فعالیت هستند.
از جمله آن‌ها، “سازمان ایلام” است که مؤسسه‌ای فعال در امر ترویج و تبشیر فرقه مسیحیت صهیونیستی در کشورهای فارسی‌زبان- و با برنامه ویژه‌تر در ایران- به‌شمار می‌رود.
سازمان ایلام رابطه تنگاتنگ و دوطرفه‌ای با کلیسای غیرقانونی جماعت ربانی داشته است؛ به‌طوری‌که این سازمان اقلام تبشیری این فرقه را تأمین می‌کرده و از طرفی فرقه جماعت ربانی نیز دانشجویانی را برای گذراندن دوره‌های تربیت خادم و … به این سازمان می‌فرستاد.
همچنین افراد سرشناسی از فرقه پیش‌گفته برای تدریس در سازمان ایلام دعوت می‌شدند و در زمان فعالیت فرقه جماعت ربانی نیز نامه‌نگاری‌هایی بین آن دو صورت می‌گرفته است.
از این‌رو با مهاجرت برخی از سران کلیسای غیرقانونی جماعت ربانی، این سازمان به محلی برای گردهمایی این افراد قانون‌گریز تبدیل شده که پس از خزیدن در دامان انگلیس و آمریکا جذب سازمان‌های تبشیری مانند: ایلام و شبکه‌های ماهواره‌ای تبشیری شده‌اند.
وجه بارز افتراق سازمان ایلام از دیگر مؤسسات فعال در عرصه مسیحیت تبشیری، حضور میدانی در کشورهای مقصد است که عمده فعالیت آن در مواردی همچون: تربیت مُبلّغ و مبشّر و نیز تربیت و پرورش رهبران مسیحی بومی، تألیف، ترجمه و انتشار وسیع کتب و نشریات مختلف مذهبی برای اقشار مختلف جامعه ظاهر می‌شود.  
با هدف دست‌یابی به این اهداف، سازمان ایلام در داخل کشور اقدام به راه‌اندازی و تجهیز کلیساهایی غیرقانونی با عنوان “کلیساهای خانگی”، پخش و توزیع کتب و لوح‌های فشرده غیرقانونی و تربیت شاگردانی با هدف کادرسازی فرقه‌ای مبادرت می‌کرد.
گفتنی است، فرشید فتحی ملایری یکی از رابطین اصلی سازمان ایلام در ایران بود که پس از بازداشت و محاکمه، به جرم “اقدام علیه امنیت ملی به شش سال حبس تعزیری و در زندان نیز به‌علت نگهداری مشروبات الکلی به یک سال حبس” محکوم شد که بنا به اعلام سایت‌های تبشیری با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی آزاد شده است؛ هرچند که در شمولیت این ماده بر پرونده فرشید فتحی درنگ‌هایی وجود دارد.
بر اساس این گزارش، هسته اولیه سازمان تبشیری ایلام با سفر “سم یقنظر”-پسر ست یقنظر بنیانگذار کلیسای جماعت ربانی در ایران- و در پی آن سفر تعدادی دیگر از مهره‌های این جریان به انگلیس شکل گرفت.
راهبرد اصلی که از سوی سرویس‌های جاسوسی غربی و در رأس آن سرویس انگلیس برای سازمان ایلام تعریف شده، “تضعیف و نابودی عقاید مسلمانان ایران به‌عنوان پایه اصلی امنیت ملی و عامل وحدت‌بخش ملت ایران” است.
از جمله تاکتیک‌های در نظر گرفته برای رسیدن به این راهبرد، ترجمه و توزیع انجیل و کتب مسیحیت صهیونیستی در سطح گسترده، به زبان فارسی بوده که ترجمه سلیس و روان از انجیل به زبان فارسی و حتی به زبان اقوام گوناگون ایران می‌تواند در همین راستا تفسیر و تحلیل شود.
“سازمان ایلام” به‌صورتی جامع و فراگیر در تمامی حوزه‌‌های تبلیغ و تبشیر-از جمله جذب و تربیت کودکان بی‌دین– حضوری فعال دارد و هم‌چنین با پخش برنامه‌های تلویزیونی و رسانه­ای در شبکه‌های مسیحی در حال فعالیت تبلیغی و تبشیری برای فارسی‌زبان‌ها-و به‌صورت ویژه برای مسلمانان ایران- است.
خاطرنشان می‌کند، با وجود آنکه سازمان ایلام همواره خود را نهادی مستقل و غیردولتی معرفی می‌کند، اما نگاهی گذرا به تاریخچه، گردانندگان، فلسفه تشکیل و فعالیت‌های فرقه‌ای و تشکیلاتی، پرده از پنهان‌کاری‌های آن کنار زده و وابستگی شدید این سازمان به کشورهای محور سلطه و جریان صهیونیسم حاکم بر این کشورها را بیش از پیش روشن می‌کند.
اضافه می‌شود، این سازمان تا چند سال گذشته فعالیت های بسیاری در داخل خاک کشور سازمان‌دهی می‌کرد که با حضور نیروهای انقلابی و همکاری مردم، مرکز آن متلاشی و امکان فعالیت فیزیکی آنان در ایران از بین رفته است؛ هرچند که با عنوان “برگزاری دوره‌های مکاتبه‌ای” همچنان در صدد جذب عناصر قانون‌شکن هستند. 
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.