خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آزار جنسی زنان در جشن سال نو میلادی!

به گزارش ادیان نیوز، در طول جشن شب سال نو میلادی در شهر کلن مردان جوان در حالت مستی زن ها را مورد آزار جنسی قرار داده و از آنها دزدی کردند. پلیس کلن تاکنون ۸۰ مورد شکایت آزار جنسی و دزدی و یک مورد تجاوز از سوی زنان دریافت کرده است.
یکی از زنانی که مورد آزار جنسی قرار گرفته، می گوید: «اول … را لمس کردند و بعد از … به پاهایم دست زدند. سعی کردم از خودم دفاع کنم. دستم را به عقب بردم و نزدیک بود روی پله ها بیفتم. نمی شد کاری کرد چون آنجا خیلی شلوغ بود.»
زن دیگری که در آن شب قربانی آزارهای جنسی شده، می گوید: «آنها زن ها را نوازش می کردند. به پاهای من دست زدند. ببخشید، به دوستان من هم دست درازی کردند. دوست پسرم مرا از آنجا دور کرد. جمعیت زیادی آنجا بود. نمی دانستیم به چه کسی اعتماد کنیم، همه اش می خواستیم افرادی را که دور و برمان بودند از خودمان دور کنیم.»
یکی دیگر از قربانیان که مورد آزار سادیستی قرار گرفته، می گوید: «شنیدم که چیزی درون کلاه کاپشنم افتاد و سعی کردم آن را در بیاورم. یک ترقه بود که داخل لباسم افتاد و همه جایم را سوزاند. جای سوختگی روی بدنم مانده. شانس آوردم که ترقه منفجر نشد.»
به گفته پلیس آلمان در آن شب مجموعا حدود هزار مرد در شهر کلن به زنان دست درازی کرده اند.
بر همین اساس، عده ای از ساکنان شهر کلن آلمان در اعتراض به آزار جنسی زنان در این شهر راهپیمایی کردند.
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز روز سه شنبه گفت که از شنیدن این خبر یکه خورده است.
رئیس پلیس شهر کلن می گوید: «چیزی که ما می دانیم آن است که این آزار جنسی وجود داشته و عاملان آن گروهی از مردان جوان بین ۱۸ تا ۳۵ ساله بوده اند که به نظر می رسد اهل کشورهای عربی یا شمال آفریقا هستند.»
در عین حال هایکو ماس، وزیر دادگستری آلمان اعتقادی به انتساب این رفتار به گروهی خاص ندارد. او می گوید: «در طول تحقیقات، روشن خواهد شد چه گروه یا شبکه ای عامل این حرکت هستند. ربط دادن این قضیه به پناهندگان، ساده انگاری و سوء استفاده ابزاری از مباحث روز است. در حال حاضر باید موضوع را بررسی کنیم تا به نتیجه لازم برسیم.»
از سوی دیگر شهردار کلن شایعات مبنی بر دست داشتن پناهجویان خارجی در این آزارها را تکذیب کرد. وی گفت: «هیچ نشانه ای مبنی بر دست داشتن افرادی که در کلن سکنی داده شده اند در این ماجرا وجود ندارد.»
پلیس کلن از افزایش بزه های کوچک در منطقه مرکزی شهر و به ویژه در ایستگاه اصلی قطار این شهر خبر داده است. از آنجا که از چند ماه پیش موجی از مهاجران جدید به آلمان وارد شده، این خبر به شایعات مربوط به دست داشتن این افراد در بزهکاری ها دامن زده است.
منبع: پیام بشرویه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.