خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتصاب فرد سابقه دار به عنوان وزیر داخلی اسراییل

به گزارش ادیان نیوز، پرس تی وی نوشت: کابینه اسرائیل امروز(یکشنبه)« آریه درعی» رهبر حزب یهودی افراطی «شاس» را به عنوان وزیر امورداخلی پذیرفت.
درعی جانشین سیلوان شالوم شد که ماه گذشته به اتهام آزار و اذیت جنسی مجبور به استعفا شد. وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی اساسا اختیارات داخلی از جمله مبارزه با مهاجرت غیرقانونی را دارد .
درعی پیش از این از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۳وزارت امور داخلی را برعهده داشت. وی در سال ۲۰۰۰ به اتهام گرفتن رشوه به مبلغ ۱۵۵ هزار دلار و همچنین به اتهام تقلب و سوء استفاده از اعتماد به ۳ سال زندان ‌ محکوم شده بود.
درعی پس از آزاد شدن از زندان موفق شد در سال ۲۰۱۳ به عنوان نماینده به پارلمان راه یابد و سپس ریاست شاس را که وزنه مهمی در سیاست خارجی اسرائیل محسوب می شود،‌ برعهده گرفت. او سال ۲۰۱۵ بار دیگر به پارلمان راه یافت.
حمایت حزب شاس که هفت نماینده دارد برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که ائتلاف او اکثریتی با یک رای بیشتر دراختیار دارد،‌ اساسی است .
بازگشت آریه درعی به وزارت امور داخلی اسرائیل، یکشنبه در رسانه های اسرائیلی بازتاب گسترده ای داشت. تحلیلگران این امر را بازگشت یک « فاسد» به وزارت امور داخلی می دانند. 
منبع: شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.