خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رئیس‌جمهور فرانسه در مسجد پاریس چای برادری نوشید

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از روزنامه القبس چاپ کویت، فرانسوا اولاند امروز در قالب طرح درهای گشوده مساجد فرانسه با عنوان «یک فنجان چای برادرانه» به صورت سرزده از مسجد بزرگ پاریس بازدید کرد و در جمع مسلمانان فرانسه حضور یافت.
بنا بر گزارش منابع خبری اولاند در این بازدید با مسلمانان حاضر در مسجد در فضایی آکنده از هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و برادری بحث و گفت‌و‌گو کرد.
هدف از طرح «یک فنجان چای برادرانه» که به ابتکار شورای مسلمانان فرانسه اجرا شده است، تقویت حس «اتحاد ملی» و صحبت در مورد اسلام است.این مراسم به مناسبت سالگرد حمله به دفتر نشریه طنز فرانسوی شارلی ابدو و یک مرکز خرید یهودیان در پاریس که طی آن ۱۷ نفر کشته شدند، برگزار شده است.
برنارد کازنو: فرانسه امروز بیش از هر زمان نیازمند مسلمانان است
خبرگزاری بین‌المللی اسلامی (اینا) نیز گزارش داد، برنارد کازنو، وزیر کشور فرانسه نیز امروز در قالب طرح مذکور از مسجدی در شهر «سان اوین لومون» فرانسه بازدید و تأکید کرد: کشورش اکنون بیشتر از هر زمان دیگر به شهروندان مسلمان خود نیازمند است.
کازنو در ادامه اقدام شورای اسلامی فرانسه در راستای حمایت از همزیستی مسالمت‌آمیز در فرانسه را ستود و تأکید کرد: حملاتی که دین اسلام را هدف قرار می‌دهد، بیشترین تأثیر را بر مسلمانانی که به قوانین فرانسه احترام می‌گذارند و طرفدار این کشورند، دارد.
وزیر کشور فرانسه ضمن محکومیت حملات اخیر علیه مساجد و مسلمانان، مخالفت خود را با هرگونه خطابه که نفرت و کینه را تشدید می‌کند اعلام و بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای منع این‌گونه خطابه‌ها تأکید کرد.
منبع: ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.