خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نمایشگاه نسخ مختلف قرآن کریم در «ماساچوست» آمریکا / عکس

به گزارش ادیان نیوز، و به نقل از پایگاه خبری «The Sun Chronicle»؛ نمایشگاهی از نسخ قرآن کریم با هدف ایجاد ارتباط میان مسلمانان و پیروان دیگر ادیان، در کتابخانه شهر «اتلبارو» واقع در ایالت «ماساچوست» آمریکا برگزار شده است.
این نمایشگاه که در طول هفته گذشته میزبان بازدیدکنندگان بوده، «نگاهی اجمالی به قرآن کریم؛ از دوران باستان، به جهان مدرن و عصر دیجیتال» نام دارد.
«لجنا آیمالا»، حامی برگزاری این نمایشگاه می‌گوید: با توجه به اینکه عموم مردم به ویژه غیرمسلمانان با قرآن کریم ناآشنا هستند؛ به طوری که برخی هرگز آن را نخوانده‌اند و برخی حتی تا به حال یک قرآن ندیده‌اند، این نمایشگاه آموزشی برای افزایش مطالعه و آگاهی و اطلاعات نسبت به قرآن برگزار شده است.
وی افزود: برای انجام این کار چه جایی بهتر از کتابخانه که «دانشگاه همگانی» نامیده شده است. قرآن کریم، کتاب مقدس مسلمانان آموزه‌های زیبایی دارد و یکی از کتاب‌های پرخواننده جهان است.
آیمالا گفت: اخیراً این کتاب هدف حمله قرار گرفته و تصورات نادرستی از سوی افرادی که از آموزه‌های آن آگاه نیستند، ایجاد شده است. بنابراین مردم دعوت شده‌اند تا در اینجا به صورت اجمالی با قرآن آشنا و ترغیب شوند که با ذهنیتی منصفانه با آموزه‌های حقیقی کلام وحی آشنا شوند.
دو نشست با عنوان «قرآن کریم؛ پیام صلح» و «چالش‌های صلح؛ توقف بحران داعش» نیز ۲۶ دی‌ماه در حاشیه این نمایشگاه در این کتابخانه برگزار خواهد شد.
همچنین یک جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار می‌شود.
در این نمایشگاه که تا ۱۱ بهمن‌/دلو سال جاری ادامه خواهد یافت،‌ نسخ قرآنی متعدد، ترجمه‌های قرآن کریم و لوح‌های فشرده قرآنی ارائه شده و شرکت‌کنندگان با پایگاه‌های اینترنتی قرآنی آشنا شده و می‌توانند از نرم‌افزارهای قرآنی استفاده کنند.

منبع: ایکنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.