خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

صحیفه سجادیه کتاب درسی حوزه ها قرار داده شود

به گزارش ادیان نیوز، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با بیان اینکه اختلاف بین امت یکی از عوامل عقب‌ماندگی مطرح شده است، گفتند: مردم همه یکسان نیستند، حب مال و جاه به تدریج اختلاف ایجاد می‌کند، زیرا کسانی هستند که به حق خود قانع نیستند و این امر سبب اختلاف می‌شود که از وجود انسان‌ها سرچشمه می‌گیرد، بنابراین خداوند پیامبران را فرستاد تا اختلافات را از بین ببرند.
ایشان با اشاره به اهمیت و جایگاه والای کتاب صحیفه سجادیه تاکید کردند: این کتاب در حوزه‌ها باید کتاب درسی باشد، هیچ کسی نتوانسته دعا را به این سبک بیان کند و مطالب مختلفی در این دعاها ذکر شده است.
حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان در ایجاد اختلاف بین مسلمانان را مورد توجه قرار دادند و افزودند: دشمنان با اهداف سیاسی اختلافات را افزایش دادند و مردم به اختلافات و چالش‌ها سرگرم شدند و این موضوع سبب شد مسلمانان عقب بمانند.
ایشان خاطرنشان کردند:‌ اختلاف های بعدی بر سر حکومت بود،‌ با آنکه پیامبر اکرم(ص) حاکم را معرفی کردند، از ابتدا اختلاف ایجاد شد و اهل بیت(ع) از حق خود محروم شدند، کنار زدن اهل بیت(ع)، سبب ضعف و عقب‌ماندگی شد، البته اهل بیت(ع) خاموش نبودند و علت این عقب‌ماندگی‌ها را برای مردم بیان کردند.
معظم له افزودند: به تدریج بدفهمی و کج‌فهمی در فهم دین و آنچه انبیا آورده بودند، سبب شد در آنچه پیامبران آورده بودند، اختلاف نظر به وجود آید.
ایشان با اشاره به نقل زیارت جامعه کبیره از امام هادی(ع) گفتند: در این زیارت مظلومیت اهل بیت(ع) بیان شده که به وسیله آن شیعیان بیدارتر شدند، پیش از دوران این امام بزرگوار اجازه نمی‌دادند، چنین مباحثی مطرح شود.
حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با بیان اینکه در دوران کنونی وحدت شیعه و سنی یکی از ارکانی است که امام خمینی(ره) بر آن تاکید داشتند، خاطر نشان ساختند: این وحدت عامل مهمی است که اکنون باید در حفظ آن تلاش شود.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.