خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خاطرات تلخ دانش آموزان فیلادلفیا از اسلام‌هراسی

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از philly.com، دیروز صدها دانش آموز دبیرستان پالومبو در جنوب ایالت فیلادلفیا در آمریکا در گردهمایی اسلام‌هراسی در کتابخانه این مدرسه تجمع یافته و از هم‌کلاسی‌های مسلمان حمایت کردند.
سوفیا علیخان، وکیل عام المنفعه پاکستانی- آمریکایی با گذاشتن پیامی در صفحه فیس بوک خود با خطاب قرار دادن هم‌وطنان غیرمسلمانش گفته بود: به نظرتان مردم منتظر این نیستند که یک نفر بگوید: دیگر بس است!
علیخان در سخنانش در این گردهمایی گفت: بعد از جنگ سرد حالا سعی دارند از مسلمانان دشمن‌تراشی ‌کنند و به نظر من غیرمسلمانان می‌توانند با رفتار مناسب و مهربانانه در شکست این نفرت و ترس کاذب در جامعه علیه مسلمانان موثر باشند.
او در ادامه گفت: به نظر من در نهایت عشق پیروز می‌شود، ولی به عهده ماست که تصمیم بگیریم این اوضاع تا کی ادامه داشته باشد.
امداد الوی، دانش آموز کلاس دهم گفت: من از اینکه شنیدم دوست غیرمسلمانم که پنج سال با هم رفیق بودیم تصور می‌کند تمامی مسلمانان تروریست هستند و هدف آن‌ها نابودی دنیاست، متاسف شدم.
دوست الوی در این گردهمایی به او گفت: من را ببخش الوی! من اشتباه کردم.
ادهم البارکاوی، دانش آموز کلاس دهم نیز ماجرای پیش‌داوری ناخوشایندی را بازگو می‌کند. او و خانواده‌اش به فروشگاه رفته و با هم عربی صحبت می‌کردند که ناگهان متوجه می‌شوند مردی با اشاره به آن‌ها به دوستش می‌گوید: باید جلوی ورود غیرقانونی این مکزیکی‌ها از مرز را بگیرند!!! و این درحالی‌ست که وقتی خودشان را مسلمان معرفی می‌کنند، با برخوردهای بدتری روبرو می‌شوند.
نادین البارگاوی نیز که با خانواده‌اش از سرزمین‌های فلسطین آمده می‌گوید: خنده‌دار این است که وقتی کسی شما را تروریست خطاب می‌کند، این شما هستید که احساس ترس می‌کنید. اینکه ما را نمی‌پذیرند احساس بدی است و از درون انسان را می‌خورد.
روزانه یک سبد تهمت نصیبم می شود
ماریآما گوکوآ، یک مسلمان محجبه آفریقایی آمریکایی نیز خطاب به دانش آموزان گفت: روزانه یک سبد پر از تهمت‌های نژادی و مذهبی از سوی دانش‌آموزان دیگر نصیبم می‌شود. مدام تحقیرم می‌کنند و از من می‌پرسند که چرا مو‌هایم را می‌پوشانم یا اینکه زیر دوش هم حجاب سرم می‌کنم!؟  کلاس ششم که بودم اسم مستعارم را تروریست گذاشته بودند!
البراکایی گفت: اسلام‌هراسی پدیده عجیبی است، زیرا ادیان اسلام، مسیحیت و یهودیت بنیان‌های یکسانی دارند، و همگی به خداوند و داستان‌های پیامبران و آدم و هوا معتقد هستند. اینکه ما روش‌های مختلفی برای نماز و عبادت پروردگار داریم نباید باعث جدایی ما شود. مگر در کلیسا به شما نمی‌گویند که به همسایگانتان احترام بگذارید؟ مگر ما همه همسایه همدیگر نیستیم!؟
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.