خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ائتلاف دولت و مخالفان میانمار علیه مسلمانان روهینگیایی

به گزارش ادیان نیـوز، روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا در مقاله‌ای از ائتلاف دولت میانمار، مخالفان و نظامیان علیه مسلمانان روهینگیایی خبر داد.
سایت “تواصل” عربستان در این‌باره نوشت، براساس مقاله «نیکولاس کریستوف» در روزنامه نیویورک‌تایمز، جهان به زودی شاهد منظره عجیبی خواهد بود که در آن «آنگ سان سو چی» رهبر مخالفان میانمار و برنده جایزه صلح نوبل، بر بازداشتگاه‌هایی اشراف خواهد داشت که بدترین قتلگاه حقوق بشر در قرن ۲۱ هستند.
“نیکولاس کریستوف” ضمن محکومیت سکوت «آنگ سان سو چی» در قبال کشتار مسلمانان از برنامه‌ریزی وی برای ادامه سیاست آپارتاید و تبعیض نژادی انتقاد کرد و و آن را به هیچ وجه توجیه‌پذیر ندانست
به گفته این روزنامه‌نگار، پژوهش جدید دانشگاه آمریکایی «ییل»، بر تداوم نقض حقوق مسلمانان روهینگیایی و کشتار دسته‌جمعی آنان تأکید می‌کند.
گفتنی است دولت میانمار، مسلمانان روهینگیایی را میانماری نمی‌داند و آنان را مجبور می‌کند بین اعتراف به بنگالی بودن و بازداشت و زندانی و زندگی در ارودگاه‌هایی با شرایط وخیم در مکان‌هایی نامعلوم، یکی را برگزینند.
با گذشت بیش از ۳ سال از شروع دور جدید پاک‌سازی نژادی-مذهبی در میانمار، بودایی‌ها در سایه حمایت دولت همچنان به قتل، غارت و تجاوز جنسی به مسلمانان روهینگیا ادامه می‌دهند؛ اما سازمان‌های بین المللی و خصوصاً کشورهای اسلامی هنوز در سکوت به سر می‌برند.
منبع: جبهه جهانی مستضعفین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.