خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

واکنش دیرهنگام قاریان مصر به اقدام موهن شعبولا

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الیوم السابع»، استاد محمد الطبلاوی، رئیس اتحادیه قاریان مصر در واکنشبه توهین «شعبان عبدالرحیم»، معروف به «شعبولا»، معروف‌ترین خواننده ترانه‌های محلی مصری به ساحت مقدس قرآن کریم تأکید کرد: «وی فردی نادان و بی‌سواد، و فاقد هرگونه تصوری نسبت به شأن و جایگاه قرآن است و نباید چنین کاری انجام می‌داد».
وی تصریح کرد: مقصر را باید کسی دانست که وی را به انجام چنین اقدامی تشویق کرده است.
الطبلاوی که در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «العاشره‌ مساء»(۱۰ شب) شبکه مصری «دریم» سخن می‌گفت، در ادامه اظهار کرد: شعبان عبدالرحیم از ابتدا نباید درگیر چنین مسئله‌ای می‌شد، زیرا قرائت قرآن کریم اصولی دارد که باید رعایت شود.
رئیس اتحادیه قاریان مصری با اشاره به حدیث نبوی «لیس منا من لم یتغن بالقرآن: از ما نیست کسی که قرآن را با آهنگ خوش نخواند»، بیان کرد: کسی که قرآن را بخواند و در قرائت آن هنرنمایی نیز کند، دو نوع اجر و ثواب نزد خداوند خواهد داشت.
وی افزود: این که شعبان عبدالرحیم قرآن می‌خواند کار ناپسندیده‌ای نیست، اما عدم پایبندی وی به آداب قرائت قرآن کاری زشت و ناپسند بود.
گفتنی است، شعبان عبدالرحیم معروف به «شعبولا»، پرطرفدارترین خواننده ترانه‌های محلی مصر است اخیرا به اتهام «به سخره گرفتن قرآن» و «توهین به آموزه‌های اسلامی» راهی دادسرای قاهره شد و مورد بازجویی قرار گرفت.
اخیرا کلیپی تصویری از شعبولا در شبکه‌های اجتماعی منتشرشده که وی با حالتی تمسخرآمیز و با عمامه ویژه روحانیون الازهر همزمان در حال قرائت قرآن و مزاح با خالد طبلاوی، قاری مشهور مصری است.
وی در این کلیپ تصویری کوتاه با خنده و مزاح به قرائت سوره «اخلاص(توحید)» مشغول است و در پایان با عبارت مشهور «بس خلاص» که ترانه‌های خود را معمولا با آن به پایان می‌رساند، قرائت سوره «اخلاص» را به اتمام می‌رساند.
شعبان عبدالرحیم در جلسه دادگاه گفت: «فیلمی که از من در شبکه‌های اجتماعی منتشرشده، بدون اطلاع من گرفته شده و در حالی که حواسم به دوربین فیلمبرداری نبود، از من تصویربرداری شده بود».
منبع: ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.