خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آمار طلاق به دلیل بی‌توجهی به نماز است

به گزارش ادیان  نیوز، حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل پیش از ظهر امروز در همایش استانی نماز در اراک اظهار داشت: احیای نماز زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است، چرا که نماز بازدارنده انسان از گناه، خطا و بدی‌ها است و زمانی که انسان از بدی‌ها به دور باشد، در صف یاران امام زمان (عج) قرار گرفته و همواره برای ظهور آقا دعا می‌کند.
وی بر لزوم احیای نماز در جامعه تاکید و تصریح کرد: پنج نکته کاربردی در احیای نماز باید مورد توجه قرار گیرد که نخستین راهکار تبیین فرهنگ نماز در جامعه است.
مدیر مرکز تخصصی نماز افزود: تبیین فرهنگ نماز در جامعه از ضروریات است، همه باید بیش از آنکه نمازخوان باشند، نمازگزار باشند.
کفیل توجه به دغدغه تبلیغی نماز را از دیگر راهکارهای احیای نماز دانست و خاطرنشان کرد: نخستین رسالت و دغدغه همه انبیا مبلغ بودن برای نماز است که می‌طلبد ما نیز به عنوان مسلمان این دغدغه را داشته و برای احیای نماز تبلیغ کنیم.
وی همچنین خواستار توجه بیش از پیش مدیران دستگاه‌های اجرایی به موضوع نماز شد و گفت: مدیران دستگا‌ه‌های اجرایی باید جایگاه خاص و ویژه‌ای برای اقامه نماز در نظر داشته باشند و به اقامه نماز اول وقت در دستگاه خود حساس بوده و توجه کنند.
مدیر مرکز تخصصی نماز اظهار کرد: کسی که نماز را ضایع کند به حق خدا تعرض کرده است و چنین افرادی به راحتی می‌توانند به حق‌الناس تعرض کنند.
کفیل با بیان اینکه ارائه راهکارهای علمی به منظور احیای نماز در جامعه ضروری است، افزود: مدیران ادارات و مدارس با توجه کردن به نماز اول وقت می‌توانند مبلغ خوبی برای کارکنان و دانش‌آموزان باشند.
وی بیان داشت: متأسفانه امروز وضع خانواده و آمار طلاق و اختلافات خانوادگی به دلیل بی‌توجهی به نماز است و باید از ظرفیت کارشناسان دینی در راستای کاهش این معضل استفاده شود.
مدیر مرکز تخصصی نماز اظهار داشت: آگاهی‌بخشی به فرزندان در زمینه اهمیت نماز موضوع مهمی است که توجه به آن می‌تواند نقش بسزایی در اقامه و احیای نماز در جامعه داشته باشد.
کفیل بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های شنیداری، نوشتاری و دیداری و استفاده از ظرفیت ادارات در زمینه احیای نماز تاکید کرد و ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که در احیای نماز نباید از آن غفلت شود پرداختن به توسعه و ساخت و ساز مساجد است.
وی با اشاره به اینکه مسجد بیمه‌کننده ابدی افراد است و همه باید به نماز اول وقت توجه کنند، گفت: با سیاست‌های تشویقی می‌توان تارکین نماز را به سمت نماز سوق داد.
مدیر مرکز تخصصی نماز خاطرنشان کرد: نماز هواپیمای پرواز است، انسان برای رسیدن به رشد و کمال باید به نماز اهمیت ویژه‌ای دهد.  
کفیل با اشاره به انتخاب استان مرکزی به عنوان استان محوری در زمینه معرفی شخصیت امام حسن عسکری (ع) گفت: انتخاب این استان به عنوان استان محوری معرفی امام حسن عسکری (ع) فرصت بسیار ارزشمندی در زمینه معرفی این امام بزرگوار به همگان است که باید از آن بهره برد.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.