خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تبلیغ مسیحیت با پخش رقص!

به گزارش ادیان نیوز، دست‌کم چهار شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان، مأموریت خود را جذب مسلمانان فارسی‌زبان ایران، تاجیکستان و افغانستان قرار داده‌اند؛ ولی با وجود پخش برنامه‌های اغواکننده شبانه‌روزی، موفقیت قابل توجهی نداشته‌اند.
پس از ناکامی این شبکه‌ها در جذب مخاطب و شکست در پروژه تغییر دین مسلمانان، آن‌ها به روش‌های مختلفی از جمله: پرداختن به سیاست، پخش فیلم، موسیقی و … روی آوردند تا به زعم خود از آبروریزی بیشتر جلوگیری کنند.
در تازه‌ترین روش‌های جذب عضو که استفاده از آن روند رو به رشدی دارد، شبکه مسیحی “محبت” با پخش رقص زنان و با هدف ترویج فساد، وارد جریان “تبلیغ مسیحیت به هر قیمت” شده است.
علاوه بر این در شبکه ماهواره‌ای مسیحی “هفت” به‌جای آن‌که از مبانی دینی مسیحیت صحبت به میان بیاید، انواع و اقسام رقص‌ها به بیننده ارائه می‌شود و به‌نظر می‌رسد با ادامه این رویکرد، دیگر جایی برای عرض اندام عقاید راستین مسیحی خالی نمانَد.
شبکه دیگر مسیحی به‌نام “ست‌سون‌پارس” نیز از این قافله عقب نمانده و  با روی آوردن به پخش سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی، اهدافی همچون: “ترویج اباحی‌گری و بی‌بندوباری، روابط آزاد دختر و پسر، مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی” را تبلیغ و ترویج می‌کند.
اولویت این فیلم‌ها القای مفاهیم ضددینی و خلاف ارزشی مانند: “دروغ و دورویی و توجیه هدف برای وسیله، فردگرایی و اولویت دادن به نفع فردی بدون توجه به سرنوشت جامعه و ترویج اقتصاد سرمایه‌داری و کاپیتالیستی” است.
اضافه می‌شود، در شبکه‌های ماهواره‌ای مسیحی انواع موسیقی‌های رپ و زیرزمینی نیز پخش می‌شود و می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که مراکز تبلیغی وابسته به فرقه مسیحیت تبشیری، به “کاباره” و “محل تجمع افراد لاقید” تبدیل شده‌اند.
این شبکه‌ها که مدعی پخش برنامه‌های پرستش خدا هستند(!)، موسیقی‌هایی پخش می‌کنند که مناسب جلسات لهو و لعب و پارتی‌های مختلط بوده و هیچ تناسبی با آئین مسیحیت راستین ندارد.
آیا به راستی حضرت عیسی(ع) که فرستاده خداوند برای هدایت بشر به راه مستقیم بوده، حاضر است پیروان او برای گسترده کردن دامنه تبلیغی خود، دست به اعمالی مانند: پخش موسیقی‌های غیردینی، رقص و .. بزنند؟
حتما جواب منفی خواهد بود، ولی شوربختانه باید گفت مسیر حرکتی مسیحیت تبشیری با آن‌چه که حضرت مسیح(ع) مامور به ابلاغ آن بود، مسیری متضاد و خلاف جهت است که انتهای آن چندان مشخص و متصور نیست.
داستان بازدید سیدقطب از آمریکا نیز در این مجال، می‌تواند عملکرد مسیحیت امروزی را تأمل‌برانگیرتر کند. ماجرا از این قرار بوده که وی در یکی از شهرهای آمریکا به اطلاعیه‌ای بر روی در یک کلیسا برخورد می‌کند و از روی حس کنجکاوی به کلیسا رفته و با صحنه‌های شگفت‌انگیزی از جمله: “وجود سالن رقص در کنار سالن کلیسا، پخش موسیقی‌های محرک و شهوانی” و …مواجه می‌شود.
“سیدقطب” با تعجب از این ماجرا که در شب اتفاق افتاده،‌ آن کلیسا را ترک کرده و سپس فردای آن شب به سراغ کشیش رفته و از او درباره کلیسا و آن‌چه در شب رخ داده بود، سؤالاتی می‌کند که او جواب می‌دهد: “ما بدین‌وسیله می‌خواهیم جوان‌ها را به کلیسا جذب کنیم”!
این داستان به‌خوبی اثبات می‌کند، بسیاری از افرادی که به‌ظاهر در جرگه مسیحیت در می‌آیند نه به این دلیل است که آن را کامل یافته‌اند؛ بلکه به‌خاطر وجود”اختلاط‌های خارج از ضابطه‌های دینی”، “موسیقی‌های غیرمسیحی”، “سالن‌های رقص”، “آزادی‌های بیش از اندازه ارتباط بین جنس‌های مخالف” و مواردی از این قبیل، در کلیساها و تجمات مسیحی است.
بر اساس گزارش رهپویان هدایت، در فرقه مسیحیت صهیونیستی پایبندی به اصول ایمان مسیحی و اخلاق، به نازل‌ترین حد خود رسیده و می‌توان گفت از مسیحیت حتی پوسته‌ای نیز باقی نمانده و مسیحیت تبشیری و صهیونیستی را باید “فرقه‌ای دروغین و نوظهور” نام‌گذاری کرد.
شبکه‌های وابسته به این فرقه نیز با وجود هزینه‌های هنگفت، اما تعالیم مسیحی را بایگانی و هویت واقعی خود را در پشت تبلیغ مسحیت و انجام خدمات به ظاهر مسیحی پنهان کرده‌اند و با ترویج فساد و فحشا حتی به اخلاق و انسانیت نیز پشت پا زده‌اند.
عملکرد خلاف قواعد در حالی از سوی شبکه‌های مسیحی به فراوان دیده می‌شود که آن‌ها مدعی هستند، اصول اولیه ایمان مسیحی را ارائه می‌کنند و می‌خواهند فرصتی را برای مسیحیان فارسی زبان فراهم آورده که بر اساس آموزه‌های مسیحیت زندگی کنند؛ ولی پایش تحرک‌های آن‌ها نشان داده، اصولا پیوندی با هیچ یک از ادیان آسمانی ندارند.
کاربرد موسیقی‌های غفلت‌زا در جماعت ربانی
کلیسای غیرقانونی جماعت ربانی نیز در زمان فعالیت خود سرمایه‌گذاری قابل توجهی را بر روی بهره‌گیری از موسیقی برای جذب عضو قرار داده بود؛ تا جایی که یکی از تشکیلات زیرمجموعه آن، “کمیته موسیقی” بود که البته طبق ادغامی که بعدها انجام شد، به “کمیته سمعی-بصری” تغییر نام داد.
این کمیته، “برنامه‌ریزی و گسترش فعالیت موسیقیایی از طریق حمایت‌های فنی و مالی” و”شناسایی و سرمایه‌گذاری بر روی افرادی که دارای استعداد و انگیزه کافی در امر نوازندگی هستند “، را جزء رئوس برنامه‌های خود قرار داده بود.
از جمله دیگر اهداف تشکیل کمیته موسیقی، می‌توان از”تربیت نیروهای تشکیلاتی و رهبر موسیقی برای جلسات کلیسایی” و “تهیه فیلم‌های تبشیری مسیحی” نیز نام برد.
گفتنی است، ویدئوهایی از فرقه جماعت ربانی بر روی شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت که هر ناظری را به فکر فرو می‌برد که آیا کلیسا مکانی برای عبادت و پرستش خدا یا مکانی برای ضبط کنسرت‌های موسیقی خلاف دینی است؟ 
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.