خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دخالت مستقیم اونجلیست‌ها در نهاد های تصمیم ساز آمریکا

ادیان نیوز: سیاست خارجی ایالت متحده امریکا در قبال خاورمیانه تا دهه ۸۰ قرن بیستم میلادی، به علت تهدیدات جهانی شوروی سابق، در حاشیه قرار داشت و حمایت اروپای غربی نیز از طریق پیمان ناتو اعمال می گردید.
پس از فروپاشی شوروی و ایجاد خلاء سیاسی در خاورمیانه، امریکا این خلاء را پر نمود. بعد از جنگ خلیج فارس و آزادی کویت، آزادسازی افغانستان از سلطه طالبان و عراق از نظام بعث و صدام حسین، تأثیر و نفوذ امریکا در منطقه خاورمیانه بیش از پیش افزایش یافت.
 بسیاری معتقدند سیاست خارجی امریکا در خاورمیانه به علت فشار فزاینده گروه ­های صهیونیستی به انحراف کشیده شده است. «مایکل لیند» یکی از تحلیل­گران سیاسی در این زمینه می­ نوسد : « اشغال ساحل غربی رود اردن  و غزه توسط [صهیونیست­ها] که با حمایت مالی و تسلیحاتی امریکا تحقق پیدا کرد، منجر به مواضع خصومت­ آمیز کشورهای عربی و اسلامی علیه امریکا گردید.
همچنان­ که گسترش شهرک ­های یهودی­نشین در اراضی فلسطینی، مقوله التزاام امریکا به اصول و مبانی تعیین حق سرنوشت مردم در کوزوو، تیمور شرقی، تبت و … را به استهزاء و تمسخر کشید، و در خارج از منطقه، سیاست برخورد دوگانه ایلات متحده امریکا در قبال گسترش سلاح­ های هسته­ ای، و محکوم نمودن برنامه هسته­ای هند و پاکستان در شرایطی که برنامه هسته­ای [رژزیم اشغالگر] را نادیده می انگاشت موجب گردید جایگاه سیاسی این کشور بیش از پیش تضعیف گردد.»
راستگرایان مسیحی از طریق انتخاب رونالد ریگان در سال ۱۹۸۰میلادی تا حد زیادی موفق گردیدند تا در تصمیم­ سازی و ساماندهی سیاست خارجی امریکا دخالت کنند. از این دوره به بعد گردهمایی و نشست­های صهیونیست ­های مسیحی در کاخ سفید، امری عادی تلقی گردید و این فرصت فراهم شد تا رهبران صهیونیست­های مسیحی همانند گری فالویل، مایک ایوانس، پت رابرتسون، هال لیندسی و … ضمن مشارکت در جلسات تصمیم ­گیری، روابط شخصی و تماس­های نزدیکی را با رهبران ملی و کنگره امریکا برقرار سازند.
در همان سال، سفارت بین­ المللی مسیحیت در قدس، به منظور هماهنگی انجمن «فعالیت­ های سیاسی مستقیم گروه­ های فشار با همکاری دولت [غاصب] » را تأسیس نمودند و یکی از اهداف اصلی این اقدام، بستن دفاتر سازمان آزادی­ بخش فلسطین در کشورهای عربی و انتقال سفارت امریکا از تل­آویو به قدس بود.
«سازمان همبستگی وحدت ملی برای [صهیونیست­ها] » یکی از بزرگ­ترین شبکه­ های مؤثر در توسعه افکار صهیونیست­های مسیحی به شمار می­ رود که توسط «آثرلیونز» در سال ۱۹۹۴ میلادی در  کانزاس امریکا تأسیس گردید و در حال حاضر ۲۰۰ سازمان یهودی و مسیحی مستقل مختلف را در برگرفته و ۴۰ میلیون عضو دارد.
این سازمان خود را ملزم به فراهم نمودن امنیت برای رژیم اشغالگر می­داند. استراتژی این سازمان تمرکز بر افزایش فشار بر دستگاه دیپلماسی، سیاسی، وسایل ارتباط جمعی امریکا قرار داد تا چنین وانمود نمایند که حق با صهیونیست­ها است. در این سازمان سه مؤسسه بزرگ صهیونیسم مسیحی نیز وجود دارد که عباتند از : پل­های صلح، سفارت بین­المللی مسیحیت و مسیحیان برای رژیم صهیونیستی.
گفتنی است نیروهای طرفدار صهیون در امریکا، سالانه سه میلیارد دلار حمایت­های مالی خود را در قالب کمک­های بلاعوض، قرض و همچنین مساعدت­های مالی دولت امریکا به این کشور ارسال می­نمایند. که این امر به­خودی خود میزان قدرت و نفوذ لابی صهیونیستها را در این کشور نشان می­ دهد.
ادامه دارد…
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.