خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استقبال گردشگران اروپایی از نمایشگاه هنرهای اسلامی امارات

به گزارش ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الامارات الیوم»، نمایشگاه هنرهای اسلامی «البرده» که به‌همت وزارت فرهنگ امارات در سالن ملی تئاتر شهر «ابوظبی»، پایتخت این کشور در حال برگزاری است، این نوع هنر را به علاقمندان معرفی می‌کند.
آثار و تابلوهای مبتکرانه و ممتازی که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته، با استقبال و تمجید هیئت‌‌های گردشگری مواجه شده است.
این نمایشگاه هنری که روزانه به‌مدت ۱۲ ساعت دایر است، تاکنون پذیرای شمار زیادی از گردشگران کشورهای مختلف اروپایی از جمله ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و آلمان بوده است.
آثار هنری عرضه‌شده در این نمایشگاه که آمیخته‌ای از هنر تجسمی مدرن و پتانسیل هنر اسلامی است با شگفتی بازدیدکنندگان مواجه شده استز
برگزاری این نمایشگاه فرصتی برای معرفی توانمندی‌های تمدن اسلامی به شمار می‌آید.
وزارت فرهنگ، جوانان و توسعه جامعه امارات، در کنار تمامی آثار و تابلوهای عرضه‌شده در این نمایشگاه، اطلاعاتی درباره صاحبان این آثار، جایگاه و زیبایی‌های هنری آن‌ها داده است.
عفراء الصابری، معاون وزارت فرهنگ امارات در این باره گفت: این نمایشگاه تاکنون پذیرای شمار زیادی از گردشگران خارجی بوده است و آثار و ابتکارات هنری عرضه‌شده در این نمایشگاه، تلفیقی از ابداعات هنرمندان مسلمان در عصر جدید و  هنر اصیل اسلامی است که ریشه در اعماق تاریخ دارد.
وی افزود: آثار عرضه‌شده در این نمایشگاه، نسخه‌های اصلی هستند و از بهترین آثار هنری جهان به شمار می‌روند.
معاون وزارت فرهنگ امارات در پایان گفت: یکی از اهداف اصلی این نمایشگاه، نشر و ترویج هنرهای اصیل و حمایت از این نوع هنرها و نیز تشویق گروه‌های مختلف جامعه امارات به اهتمام و گرایش به آن است. 
منبع: ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.