خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسلام‌هراسی و توهین به مقدسات کمک به تروریسم است

به گزارش ادیان نیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی کشورمان و پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در دیدار ظهر سه شنبه به وقت محلی در واتیکان، همچنین لزوم همراهی و همکاری بیشتر کشورها و سازمانهای بین المللی را برای رفع آلام بشری و توقف هرچه زودتر درگیری و جنگ مورد تاکید قرار دادند.
رئیس‌‌جمهور در این دیدار، با اشاره به آموزه اسلامی ایمان به همه پیامبران الهی و به ویژه عیسی مسیح(ع)، احترام به ادیان الهی و همزیستی یهودیان و مسیحیان در کنار مسلمانان را از افتخارات جمهوری اسلامی ایران دانست و بر ضرورت استفاده از سرمایه ایمان و معنویت برای حل معضلات امروز جامعه بشری تأکید کرد.
روحانی، برچیدن سلاح‌های کشتار جمعی از جمله تسلیحات اتمی را لازمه صلح و امنیت جهانی برشمرد و از پاپ فرانسیس خواست بر این خواسته مشترک رهبران دینی جهان تأکید کند.
وی با تأکید بر ضرورت اقدام جدی جهانی علیه خشونت و افراطی‌گری، تصریح کرد: اسلام‌هراسی و اقداماتی که با توهین به مقدسات، احساسات مسلمانان را تحریک می‌کند، کمک به جریانات تروریستی است.
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان نیز در این دیدار احترام به مقدسات ادیان را لازمه کمک به صلح و معنویت در جامعه جهانی دانست.
در پایان این دیدار، رهبر کاتولیک های جهان از روحانی خواست که برای او دعا کند و روحانی نیز گفت ما همه محتاج دعا هستیم.
رئیس‌جمهور کشورمان همچنین با نخست وزیر واتیکان «پیئترو پارولین» نیز دیدار و در خصوص روابط دو جانبه، مسایل منطقه ای و جهانی گفتگو کرد.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.