خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رییس سازمان زیارت واتیکان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

به گزارش ادیان نیوز، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار اسقف مونسینیور آندره آتا، رییس سازمان زیارت و گردشگری واتیکان ارتباط این دو سازمان را در اوضاع فعلی جهان مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: بیش از ۳۰ سال است که با واتیکان گفت‌وگوهای دینی برگزار می‌کنیم و امسال نیز دهمین دور گفتگوها در رم برگزار خواهد شد.
ابراهیمی ترکمان افزود: در همه این گفت‌وگوها با کشف موارد جدید اطلاعاتمان درباره ادیان یکدیگر بیش‌تر شده است. کتاب‌های خوبی هم در این سال‌ها از کلیسای کاتولیک در ایران به زبان فارسی و کتاب‌هایی از ایران هم در واتیکان به زبان ایتالیایی ترجمه و منتشر شده که به رشد این آگاهی‌ها کمک کرده است.
اسقف مونسینیور آندره آتا، رییس سازمان زیارت و گردشگری واتیکان، نیز در این دیدار با اشاره به کنفرانس «زیارت و رحمانیت در ۳ دین ابراهیمی» که پاییز گذشته در واتیکان برگزار شد، گفت: در این کنفرانس، نماینده مسلمانان ایتالیا به نمایندگی از دین اسلام حضور داشت و با سخنانی که درخصوص ویژگی‌های بخشنده‌ترین یکتا ارایه داد، به افزایش غنای کنفرانس افزود.
وی افزود: امروز هم خوشحالیم که در سرزمینی هستیم که از متون دینی ما یاد می‌شود و فرصتی داریم تا از طریق اطلاعات و شناخت بیش‌تر، دانش خود را غنی‌تر کنیم. همچنین باید عنوان کنم که امید ما از سرگیری زیارت‌ها به ایران است؛ آنچنانکه در سال‌های بسیار دور انجام می‌شد. به نحوی که بتوانیم برای همکاری‌های متقابل به یکدیگر نزدیک‌تر شویم و زیارت یک ابزار قوی برای این نزدیک شدن است.
منبع: خبرگزاری تقریب
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.