خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گسترش تفکر مقابله با تکفیر زمینه اجماع جهانی علیه آنها را فراهم می کند

ادیان نیوز: حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در گفت وگویی، با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی خطر جریان های تکفیری، اظهار داشت: بدون تردید برگزاری این همایش ارزشمند که با درایت و اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی صورت گرفت، نتایج مثبتی در جهان اسلام خواهد داشت.
وی تصریح کرد: برنامه ریزی مدون و تولیدات فکری، پژوهشی و رسانه ای از نکات مثبت برگزاری این همایش بود.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه گردهم آمدن اندیشمندان جهان اسلام موجب تقویت تفکر مقابله با تکفیر می شود، ابراز داشت: هم اندیشی شخصیت های دینی زمینه ساز گسترش مقابله با خطر جریان های تکفیری است.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه امروز جوامع غربی نیز گرفتار آسیب های تکفیر هستند، تصریح کرد: برگزاری همایش های ضدتکفیر موجب می شود که اندیشمندان جهان اسلام، تفکر مقابله با گروه های افراطی را در کشورهای خود تبیین کنند تا در آینده اجتماعات بزرگ اسلامی و جهانی علیه این جریان های مخرب و وحشی شکل بگیرد.        
وی افزود: این کنگره در تبیین فکری چگونگی پیدایش و راهکارهای مقابله با تکفیری ها موثر است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا امکان بیان مسائل مرتبط با فاجعه منا در این همایش ها وجود دارد، گفت: مسئله منا موضوع متفاوتی است که باید در همایش های جداگانه به تبیین آن پرداخت.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.