خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

معلمان و دانش آموزان یک مدرسه، حجاب را امتحان کردند

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از whec.com، دانش آموزان یک مدرسه در شهر روچستر در ایالت نیویورک آمریکا، در پروژه داوطلبانه پوشیدن حجاب اسلامی شرکت کردند.
در این مراسم که پیش از آن، درباره اش به والدین اطلاع داده شده بود، دانش آموزان و معلمان مدرسه‌ای  دعوت به پوشیدن روسری و حجاب اسلامی شدند.
مسئولین برگزاری این مراسم با گذاشتن میزهایی در سالن غذاخوری دانش آموزان، از آن‌ها برای پوشیدن حجاب و همچنین پرسیدن سئوال‌های مذهبی دعوت به عمل آوردند. در این مراسم همچنین از حمایت دانش‌آموزان پسر با ارائه گل میخک قدردانی شد.
این مراسم در پی ارسال شکوایه ای از سوی ایمان موتانا، دانش آموز مسلمان و محجبه کلاس دهم به مدیریت مدرسه در خصوص برخوردهای ناشایست و نژادپرستانه عده‌ای از دانش‌آموزان و معلمان با او به علت پوشیدن حجاب برگزار شد.
موتانا درباره این پروژه حجاب گفت: ما می‌خواهیم آن‌ها نیز حجاب را تجربه کنند تا ببینند حجاب چه احساسی ایجاد می‌کند. من از اینکه فرهنگ و سنت خود را به اشتراک گذاشته‌ام احساس افتخار می‌کنم.
کومو هوتو یک دانش آموز کلاس هشتم که حجاب را امتحان گرفته بود نیز گفت: می‌خواستم با پوشیدن حجاب به فرهنگ مسلمانان ادای احترام کنم و باید بگویم پوشیدن حجاب برایم تجربه بسیار جالبی بود.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.