خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تشکیل اقلیم سنی در عراق، اعلام جنگ فرقه ای است

به گزارش ادیان نیوز، الملا که در گفتگو با خبرگزاری عین العراق نیوز سخن می گفت، اظهار کرد: طرح تشکیل اقلیم سنی در عراق ناکام خواهد شد. نخستین قشری که از تشکیل چنین اقلیمی زیان خواهد دید، در واقع اهل سنت است و این را باید به خوبی بدانند.
وی افزود: اهل سنت عراق ضربه ای که از سکوهای تحصن خوردند را درک کرده اند و گمان نمی کنم آنها با تشکیل اقلیم سنی موافق باشند بلکه علیه آن موضع خواهند گرفت. بدون شک درصورت تشکیل چنین قلمرویی، داعش و حزب بعث عراق حاکمان آن خواهند بود.
الملا تاکید کرد: اولین ذینفع این اقلیم از یک طرف کشورهای عربی هستند که با دولت جدید عراق مخالفند و از طرف دیگر برخی از سیاست مداران سنی هستند که رویایی رئیس شدن و یا وزیر شدن در این اقلیم را در سر می پرورانند.
پیش از این یک منبع آگاه در اتحادیه نیروهای اهل سنت پارلمان عراق از وجود فعالیت هفتگی به رهبری «ثامر السبهان» سفیر عربستان در عراق به منظور زمینه سازی برای تشکیل اقلیم سنی در عراق خبر داده و بیان کرده بود که ریاض در تلاش است تا این اقلیم سنی را به خاک عربستان ملحق کرده و از طریق واردات نفت استان کرکوک، به آن استقلال اقتصادی بدهد.
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.