خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برخی سران اسلامی، ائتلاف ظلم بر مسلمین را تشکیل داده اند!

به گزارش ادیان نیوز، از تهران، آیت الله محسن اراکی، امروز در نخستین همایش بین المللی “توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی ” که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این همایش ها بر سه محور اصلی استوار است که هر سه محور از وظایف و مسئولیت های بزرگ مسلمین در سراسر جهان و از مهمترین تکالیفی است که خدای متعال و قرآن کریم بر عهده ما گذاشته است.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: تکلیف اول؛ اتحاد، همبستگی و وحدت است که هم یک تکلیف الهی است و هم اینکه عقل ما را به این تکلیف دعوت می کند.
وی با اشاره به آیاتی پیرامون ضرورت وحدت مسلمین، ادامه داد: خداوند در قرآن کریم خطاب به رسول اکرم(ص) می فرماید «آنان که دین خود را پراکنده می کنند و جامعه اسلامی را به دسته های مختلف تقسیم می کنند هیچ ارتباطی با تو ندارند». کسانی که زیر چتر رهبری رسول الله (ص) هستند کسانی اند که وحدت دارند وحدت یکی از اهداف تشکیل این کنفرانس و تشکیل برنامه همکاری در عرصه فن آوری و علوم در جهان اسلام است.
آیت الله اراکی افزود: تکلیف دوم که در قرآن کریم تأکید فراوان بر آن شده است است که مسلمین و جهان اسلام باید تلاش کنند در همه عرصه ها به برتری دست پیدا کنند. هر نوع ضعف و زیر دست بودن در هر عرصه ای به ویژه در عرصه علم و اقتصاد، منجر به فرودستی مسلمین در برابر کافران می شود.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: در این رابطه، اولا ما موظفیم از فرو دستی مسلمین جلوگیری کنیم و ثانیا موظف به فرا دست ایجاد کردن در جامعه اسلامی هستیم .
وی با بیان اینکه اسلام ،می افزاید و نمی کاهد، اظهار داشت: جامعه اسلامی باید جامعه ای باشد که در همه عرصه ها بیافزاید و توسعه پیدا کند، بنابراین در عرصه های علم و اقتصاد وظیفه و تکلیف دینی این است که افزایش را ایجاد کنیم و هم افزایی امت اسلامی هدف ما باشد.
آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: تکلیف سوم تعاون و همکاری است. همکاری در همه عرصه هایی که نیکوکاری به وجود می آورد یک تکلیف و وظیفه است، بنابراین این تعاون باید در زمینه نیکوکاری باشد نه در زمینه گناه و ظلم. متأسفانه امروز در برخی نقاط جهان اسلام مشاهده می کنیم که ائتلافی از سوی برخی کشورهای اسلامی برای ظلم بر مسلمین به وجود آمده است که این گونه تعاون و ائتلاف از نظراسلام مردود است.
وی با بیان اینکه ائتلاف سازگار با قرآن مورد تأیید است، تأکید کرد: ائتلاف برای خدمت به بشریت و ائتلاف برای کارهای نیک مورد تأکید اسلام است، بنابراین مسلمین باید دست در دست هم دهند و نیاز های جامعه اسلامی را برطرف سازند.
آیت الله اراکی در پایان تأکید کرد: امیدواریم این کنفرانس که قدم اول در راه توسعه علوم و فن آوری است در اهداف خود که همان هم افزایی در جهان اسلام است، موفق باشد.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.