خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نقض سیستماتیک حقوق مسلمانان در انگلیس و فرانسه

به گزارش ادیان نیوز، حمله تروریستی به امام جماعت مسجد شهر “روچدیل انگلیس” در روز جمعه و قتل او توسط افراد ناشناس، برگی دیگر از حقوق ضدبشری غرب علیه مسلمانان را نمایان کرد.
“قاری جمال‌الدین” که دو روز پیش در حال بازگشت از نماز جمعه بود، مورد سوءقصد قرار گرفت و به‌شدت زخمی شد و در نهایت در بیمارستان جان باخت.
به گزارش “دیلی تلگراف”، کارآگاهان پلیس انگلیس تحقیقات درباره این پرونده را شروع کرده‌اند و یکی از مقام‌های پلیس “منچستر بزرگ” در این‌باره گفته است: “برخی نگرانی‌های خاص درباره اینکه این حمله ناشی از حملات نژادپرستانه باشد، وجود دارد اما ما در حال حاضر نمی‌توانیم در این باره اظهارنظر کنیم.”
علاوه بر این مورد، در این کشور نقض گسترده حقوق مسلمانان همچنان ادامه دارد و زنان مسلمان بیش‌ترین قربانیان “اسلام‌هراسی” را تشکیل می‌دهند و افرادی که پوشش‌های اسلامی مانند: “حجاب” دارند در معرض خشونت‌های بیشتری هستند.
بنا به گزارش‌ها مسلمانان در انگلیس حداقل روزی دوبار هدف حملات قرار می‌گیرند و علت آن را نیز باید در تبلیغات مسموم “اسلام‌هراسی” رسانه‌های غربی برای جلوگیری از افزایش چشم‌گیر و روزافزون مسلمانان در کشورهای غربی جستجو کرد.
اما نه تنها پایانی برای وقوع چنین اتفاقاتی بر ضد مسلمانان در کشورهای غربی مسیحی متصور نیست، بلکه به بهانه‌های مختلف روز به ‌روز در حال افزایش است.
نقض سیستماتیک حقوق مسلمانان در این کشورها تا جایی است که در کشوری مانند: “فرانسه”-که خود را مهد حقوق بشر معرفی می‌کند-، دانش‌آموزان مسلمان به خوردن گوشت خوک مجبور و در صورت استنکاف از مدرسه اخراج می‌شوند.
پس از حوادث تروریستی سال گذشته در این کشور موجی از اسلام‌هراسی به راه افتاده است و مسلمانان در زیر فشارهای مختلف قرار گرفته‌اند و برخورد دولت و ملت فرانسه با مسلمانان شدیدتر شده است.
“مانویل فالس” نخست وزیر فرانسه در واکنش به حملات تروریستی پاریس از واژه توهین‌آمیز “اسلام فاشیستی” استفاده کرد و “نیکلا سارکوزی” رئیس جمهوری سابق و رئیس حزب راست‌گرای اتحاد هم جنگ جدیدی را علیه حجاب و زنان محجبه به راه انداخت و در اظهاراتی تهدیدآمیز و نژادپرستانه گفت: “ما نمی‌خواهیم که زنان محجبه در کشورمان باشند.”
این در حالی است که مسلمانان در جنگ‌های جهانی اول و دوم در آزادسازی فرانسه از اشغال سهیم بودند و در میدان‌های نبرد در اروپا در جنگ با فاشیسم و نازیسم، هم جان خود را از دست دادند.
مسأله تأسف‌بار آنکه مساجد مسلمانان در این کشور مورد حملات تروریستی قرار می‌گیرند و زنان مسلمان برای کار در دوایر دولتی با محدودیت‌های قانونی برای رعایت حجاب مواجه هستند و اگر بخواهند حجاب خود را حفظ کنند، از تحصیل و کار محروم می‌شوند.
برخی از این افراد که ناچار هستند برای امرار معاش در ادارات دولتی فرانسه مشغول به کار باشند، در ساعت‌های کاری به ناچار باید حجاب خود را بردارند که این وضعیت برای آن‌ها نوعی شکنجه است.
“هافینگتون‌پست” گزارش داده که پس از حمله به مجله شارلی ابدو، پانزده حمله علیه مسلمانان فرانسه صورت گرفته است. به گفته این خبرگزاری، با وجود اینکه پس از این حادثه، مسلمانان سراسر جهان بلافاصله این حمله تروریستی را محکوم کرده و آن را خلاف باورهای اسلامی دانسته‌اند، اما این حادثه رویدادهای خشونت‌آمیز علیه مسلمانان را شدت داده است.
سال گذشته شورای حقوق بشر اروپا در گزارشی دولت فرانسه را به ضرورت مقابله جدی‌تر با گسترش نژادپرستی و نفرت از دیگران و پایان دادن به پدیده “اسلام‌هراسی” فرا خواند و اعلام کرد هشتاد درصد قربانیان حملات به مسلمانان را زنان تشکیل می‌دهند.
گفتنی است، بنا بر گزارش‌های منتشره مسلمانان تا سال ۲۰۵۰ بیش از بیست درصد جمعیت اروپا را به خود اختصاص خواهند داد و این افزایش موج اسلام‌گرایی با وجود گسترش اقدامات ضد اسلامی نشان می‌دهد که سیاست‌های خصمانه علیه اسلام و مسلمانان تأثیری در موج بیداری اسلامی و گرایش به اسلام در غرب نداشته است. 
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.