خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شیخ الازهر: شیعه و سنی دو بال اسلام هستند

به گزارش ادیان نیوز، احمد الطیب، شیخ الازهر که به اندونزی سفر کرده است، پس از دیدار ب شورای حکمای مسلمانان در پایتخت اندونزی نسبت به اختلاف میان علمای امت هشدار داد که احتمالا به ایجاد اختلاف میان مردم می‌انجامد.
شیخ الازهر با تاکید بر اینکه شیعه و سنی دو بال اسلامند و تقریب میانشان ضروری است و آنها با هم به منزله برادر هستند، تاکید کرد که کشتار هر مسلمان چه سنی و چه شیعه حرام است.
وی با هشدار نسبت به تعصب گرایی نسبت به یک اندیشه خاص یا تندروی در مذاهب یا تلاش برای تحمیل مذهبی مشخص بر دیگران که احتمالا به نزاع دینی منتهی می‌شود، گفت که اسلام تمامی مذاهب اسلامی را بدون تعصب یا تندروی در بر می‌گیرد.
شیخ الازهر با حرام خواندن تکفیر دیگران تاکید کرد که تکفیر امری خطرناک است چرا که هیچ کس این حق را ندارد که دیگران را تکفیر کند.
شیخ الازهر مجددا خواسته خود را برای دیدار میان علمای الازهر و علمای شیعه مطرح کرد.
وی تاکید کرد که وحدت این نیست که در مورد یک درک یا اندیشه واحدی توافق نظر باشد، چرا که اختلاف یک مساله طبیعی است.
یادآور می شود خبرگزاری حوزه در تاریخ ۲۳ دی ماه سال جاری طی خبر اعلام کرده بود: میری بینسار سیمورانکیر کاردار سفارت اندونزی در قاهره، با احمد الطیب شیخ الازهر دیدار و از وی برای سفر به اندونزی کرد.
این دعوت در چهارچوب تقویت روابط دو کشور و افزایش برادری اسلامی و تقویت روابط فرهنگی الازهر و اندونزی صورت گرفته بود.
رییس دانشگاه دولتی اسلامی اندونزی هم چند هفته قبل از این سفر، به مصر رفت و پس از دیدار با شیخ الازهر گفت: در سفر آقای احمد الطیب به اندونزی، دکترای افتخاری از سوی این دانشگاه به وی اعطاء خواهد شد.
دکتر موجیا راهاجو این سفر را رویدادی مهم دانسته و گفته بود: مسئولین و علمای اندونزی منتظر حضور شیخ الازهر هستند
منبع: رسانه ها
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.