خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دولت اتریش مانع ارسال نامه رهبری به مدارس شد

به گزارش ادیان نیوز، دولت اتریش مانع ارسال نامه آیت‌الله خامنه‌ای به مدارس این کشور شده است.
دویچه وله در این باره نوشت: دولت اتریش سفارت ایران را از ارسال ترجمه نامه آیت‌الله خامنه‌ای به جوانان غرب منع کرده است. خبر این اقدام ضمن بحث در مجلس اتریش علنی شد. در پی پرسش یک نماینده حزب سبزها در مجلس اتریش از وزارت آموزش و پرورش در باره رویکرد این وزارتخانه در برابر ارسال نامه آیت‌الله خامنه‌ای به مدارس، وزارتخانه یادشده پاسخ داد که قبل از آنکه سفارت ایران دست به چنین اقدامی بزند “ما نماینده سفارت را به وزارتخانه فراخواندیم و نسبت به هرگونه اقدامی از این دست اعتراض کردیم”.
نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی گفته است که دیگر در صدد توزیع این نامه نخواهند بود. در حال حاضر این نامه تنها بر روی سایت اینترنتی سفارت ایران قابل مشاهده است.
در بخشی از نامه دوم رهبر معظم انقلاب به عموم جوانان غرب چنین آمده است: « به‌هرحال این شما هستید که باید لایه‌های ظاهری جامعه‌ی خود را بشکافید، گره‌ها و کینه‌ها را بیابید و بزدایید. شکافها را به جای تعمیق، باید ترمیم کرد. اشتباه بزرگ در مبارزه با تروریسم، واکنشهای عجولانه‌‌ای است که گسست‌های موجود را افزایش دهد. هر حرکت هیجانی و شتاب‌زده که جامعه‌ی مسلمان ساکن اروپا و آمریکا را که متشکّل از میلیون‌ها انسان فعّال و مسئولیّت‌پذیر است، در انزوا یا هراس و اضطراب قرار دهد و بیش از گذشته آنان را از حقوق اصلی‌شان محروم سازد و از صحنه‌ی اجتماع کنار گذارَد، نه تنها مشکل را حل نخواهد کرد بلکه فاصله‌ها را عمق، و کدورتها را وسعت خواهد داد.»
برای مطالعه متن کامل نامه اینجا را کلیک کنید.
منبع: جام نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.