خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مقام صهیونیست: ایران با همه دشمنان ما تفاوت دارد

به گزارش ادیان نیوز، این مقام امنیتی صهیونیست در گفت و گو با نشریه عبری معاریو گفت: توافق هسته ای میان ایران و غرب، برنامه هسته ای ایران را یک دهه یا بیشتر متوقف می کند اما ایران را به یک امپراطوری تبدیل و فعالیت و تاثیر آن را در خاورمیانه بیشتر می کند که از نظر اسرائیل این خبر بدی است.
به نوشته رای الیوم، وی افزود: ایران قصد خرید زیردریایی های جدید از روسیه را دارد، زیرا ایرانی ها از دریافت ضربۀ راهبردی بیمناکند. روزانه ۱۷ میلیون بشکه نفت از طریق تنگه هرمز عبور می کند که این میزان، حجم مصرف نفت چین در یک ماه است و صحبت از منطقه ایست که مرکز ذخایر نفت جهان را دارد.
این مقام صهیونیست در ادامه گفت: تاریخ ثابت کرده که امپراتوری های بزرگی که از شرق به پا خاسته اند حامل اخبار خوبی برای ملت یهود نیستند و یک افسر بلندپایه اسرائیلی در همین رابطه به سایت اسرائیلی مانیتور گفته است که در حال حاضر شاهد بازگشت امپراتوری ایران هستیم!
این افسر که نخواست نامش فاش شود تاکید کرد که تمدن ایرانی بسیار شگفت انگیزتر و با نفوذتر از همه آن چیزیست که در کشورهای عربی دیده ایم و همه این مسائل به شدت باعث نگرانی ما می شود.
رژیم صهیونیستی همواره بر این موضوع که ایران دشمن شماره یک اوست تاکید کرده و حالا که بعد از توافق هسته ای نقش مهم و اساسی در خاورمیانه ایفا می کند مقامات تل آویو نگران شده اند. از این رو طبیعی است که از دیدار وزیر دفاع روسیه از تهران به راحتی نگذرند و به شدت ابراز نگرانی کنند.
در همین زمینه سایت عبری واللا به نقل از منابع امنیتی اسرائیل نوشت: با وجود تلاش تهران برای عدم انعکاس برنامه های این سفر، دستگاه های اسرائیلی تاکید دارند که جدول زمان بندی این سفر پر از دیدارهای متقابل است و از بهبودی چشمگیر روابط میان تهران و مسکو خبر می دهد.
این سایت عبری خاطرنشان کرد که معامله میان تهران و مسکو شامل موشک های “یاخونت”، هواپیماهای “سوخوی– ۳۰″، تانک های “تی – ۹۰″، بالگردهای پیشرفته  و نیز موشک های مافوق صوت زمین به دریاست که باعث وحشت ناوگان های غربی از جمله ناوگان دریایی آمریکا در منطقه شده است.
چندی پیش، رسانه های اسرائیلی ورود جنگنده های سوخوی-۳۰ به ناوگان دفاعی جمهوری اسلامی ایران را “کابوس هولناک” توصیف کرده بودند.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.