خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رهبری در انتظار اجرا و اقدام اقتصاد مقاومتی هستند

 به گزارش ادیان نیوز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام‌جمعه موقت این هفته نمازجمعه تهران در خطبه دوم، با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ به نام “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: معنای نامگذاری این است که این نامگذاری و طرح برای امسال نیست، چند سال است که رهبری معظم این مسئله را مطرح می‌کنند، اما مسئله این است که با گذشت مدتی و با امید به برجام و اینکه تکلیف آن چه می‌شود و گشایشی بر روی کشور ایجاد می‌شود، امیدها به بیرون بود و اقتصاد مقاومتی قدری زمین ماند.
وی افزود: شعار اقتصاد مقاومتی زیاد سر داده می‌شود، البته بخش‌هایی از اقتصاد مقاومتی فراهم شد، اما حضرت آقا در انتظار اقدام هستند تا خروجی این نامگذاری را در آخر سال شاهد باشند.
امام‌جمعه موقت تهران تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاومت اقتصادی و همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند باید این اقتصاد را طوری بسازیم که تکانه‌های جهانی و غیرجهانی آن را نلرزاند و قیمت نفت هرچه شد تأثیری بر آن نگذارد.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری ۱۰ راه‌حل را برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی مطرح کرده‌اند که کلیدی‌ترین آن بحث رونق اقتصادی است، گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید در عرصه فرهنگ کار تلاش کنیم. متأسفانه تلقی برخی در جامعه از کار، فعالیت اداری و پشت میز نشستن است که باید در این فرهنگ تجدیدنظر شود که کار تنها کار اداری و پشت میز نشستن نیست.
وی ادامه داد: ورای اقتصاد مقاومتی، منافع ملی و مصالح جامعه است و نباید نگاه جناحی به این مهم شود. نگاه جناحی ذبح‌کردن این مسئله مهم است. حضرت آقا فرمودند ۶۰ درصد بنگاه‌های تولیدی یا تعطیل شدند یا با ظرفیت کمی کار می‌کنند که این رقم وحشتناکی است.
امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به فرا رسیدن ۱۲ فروردین سالروز شکل‌گیری جمهوری اسلامی ایران، ضمن گرامیداشتن این روز، گفت: تاریخ این کشور در گذشته، تاریخ دیکتاتورها و شاهان بوده که با تشکیل انقلاب اسلامی به مردم بها داده شد و دیکتاتورها و شاهان از کشور بیرون رفتند.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: از آغاز تشکیل جمهوری اسلامی ایران ۲ طرز تفکر در رابطه با نظام وجود داشت، طرز تفکر اول این بود که ما هم حکومتی هستیم مانند سایر حکومت‌ها، چه‌معنی دارد که با این و آن قهر باشیم، اینکه حکومت کردن نمی‌شود، اما نگاه دوم این بود که ما حکومت اسلامی و انقلابی هستیم و مانند حکومت‌های دیگر نیستیم، این طرز تفکر چند خروجی دارد که به برخی از آنان اشاره می‌کنم.
وی خاطرنشان کرد: کسانی که می‌گویند ما حکومتی هستیم مثل سایر حکومت‌ها و اسلام را در حد تشریفات می‌دانند، معتقدند که دین با سیاست بیگانه است و نباید در حکومت دخالت کند، یعنی همان تفکر سکولاریسم و می‌گویند ما هستیم و قوانین بین‌المللی، قوانین حقوق‌بشری و … اما طرز تفکر دوم می‌گوید تمام تفکر ما همان مکتب ماست و فلسفه شکل‌گیری این نظام آوردن اسلام به صحنه است.
امام‌جمعه موقت تهران ادامه  داد: مدافعان طرز تفکر اول می‌گویند که رها کنید شعار مرگ بر آمریکا و این و آن را، باید کنار بیایید یا تسلیم آنها شوید و این همان ۲راهی است که دشمن به‌دنبال آن است؛ یا تسلیم یا تحمل فشار و مشکلات، اما همان‌گونه که رهبری هم گفتند ما حرف سوم را می‌زنیم، نه تسلیم و نه فشار بلکه با غلبه بر غرب بر مشکلات فائق خواهیم آمد. آمریکا و اذنابش بدانند این ملت سلطه‌ناپذیر هستند و پرورش یافته مکتب سیدالشهداء(ع) هستند و شعارشان شعار هیهات منّا الذله است.
آیت‌الله خاتمی گفت: نگاه اول می‌گوید “تا کی با رژیم صهیونیستی می‌خواهید دعوا و دشمنی داشته باشید؟ ۷۰ سال پیش غصبی صورت گرفته”، اما اینکه آنها واقعیت هستند و به‌صراحت می‌گویند “از شعار محو صهیونیستی دست بردارید”، اما نگاه دوم که همان نگاه همراهان امام و رهبری است به‌خلاف آنها می‌گویند که نمونه بارز یهود که در قرآن به آن اشاره شده رژیم صهیونیستی است و این همان تفکر قرآنی است، اینها غاصب هستند، دزد هستند و دزد تبرئه نمی‌شود و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند تا ۲۵ سال دیگر خبری از رژیم صهیونیستی نخواهد بود.
وی با بیان اینکه فتح‌الفتوح دانستن برجام و اینکه با برجام دنیا گلستان می‌شود، همان تفکر نگاه اول است، گفت: برخی جوری وانمود می‌کنند که با حل شدن برجام کشور گلستان شده و آن‌چنان این آب‌نبات در دهان‌شان مزه کرده که برجام ۲، ۳ و ۴ را مطرح می‌کنند، خیر، این خبرها نیست، بروید ببینید نامزدهای آمریکا چه می‌گویند، نباید به آنها امید داشته باشیم.
امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: نگاه اول می‌گوید “با ابرقدرت‌ها باید کنار آمد، باید با غرب کنار آمد”، اما ببینید که کاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا چگونه ملت ایران را تهدید می‌کنند. مردم ما دولت آمریکا را یک دولت عهد‌شکن می‌دانند و با آنها کنار نخواهند آمد.
وی افزود: برخی در مجلس خبرگان و در هیئت‌رئیسه از این دست تفکری داشتند و از تشر و تهدید آمریکا می‌ترسیدند و وحشت داشتند، اما صاحبان تفکری دیگر به این تفکر واکنش نشان داده و می‌گفتند که ما یک حکومت انقلابی هستیم و دشمنان آمریکا در کاخ شیشه‌ای نشسته‌اند و خانه آنها از خانه عنکبوت نیز سست‌تر است.
آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث تروریستی رخ‌داده در بروکسل، گفت: ما عملیات تروریستی را در همه جا محکومت می‌کنیم، کشتن انسان‌های بی‌گناه را محکوم می‌کنیم، اما این غرب است که به تروریست نگاه خوب و بد دارد، برخی را تروریست خوب می‌داند و برخی را تروریست بد و نتیجه آن چنین می‌شود. این نگاه، نگاهی فاجعه‌آمیز است و مارهایی را که غرب در آستین پرورانده امروز به جان خودشان افتاده است.
 وی در خطبه اول نمازجمعه تهران نیز با اشاره به سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حقیقتاً گفتمان حضرت فاطمه گفتمان دینمداری است و خداوند توفیق گفتمان فاطمی را به همه ما بدهد.
امام‌جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند، یک شعار فاطمی است. شنیدم برخی گفتند “این شعار را قبول نداریم”. ما به آنها می‌گوییم شما حقیقت را قبول ندارید، این یک گفتمان فاطمی و درس ولایتمداری فاطمه زهرا به پیروان پیامبر(ص) است. از نگاه امیرالمؤمنین(ع) بی‌طرف‌ها و ساکتین فتنه با فتنه‌گران و کسانی که به‌روی پیامبر شمشیر کشیدند 
فرقی ندارد
منبع: تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.