خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اصلاح امور کشور با تکیه بر غرب ، غیرواقع بینانه است

به گزارش ادیان نیوز، حضرت آیت الله نوری همدانی، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه  علمیه قم اظهار داشتند: بحمدلله توفیقی حاضل شد که در حوزه علمیه قم افرادی به عنوان نمایندگان طلاب و فضلا حضور داشته تا جایگاه واقعی آنان شناخته شود.
ایشان ابراز داشتند: امروز انقلاب به افراد متعهد و دلسوز نیاز دارد و باید در صحنه ها حضور داشت تا موضوعات مهم مورد توجه و عمل قرار گیرد.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم امروز کشور، شناخت معارف انقلاب است، خاطرنشان ساختند: انقلاب دارای اصول و شاخصه هایی است که در ابتدا باید با تمام این اصول آشنایی داشت و یکی از راه های آن، مطالعه کتب امام راحل(ره) می باشد.
حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: مطالعه وصیت نامه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای شناخت معارف انقلاب بسیار مناسب است.
این استاد خارج فقه حوزه بیان داشتند: همه خدمتگذار و تأثیرگذار در حوزه می باشند؛ بنابراین باید خود را به دیگران شناسانده و منویات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای را اجرایی نمایید تا حوزه انقلابی بماند.
* بر شما لازم است انقلاب را شناخته و انقلابی بمانید
معظم له اظهار داشتند: حرکت، فکر، فرهنگ و برنامه های شما اگر اجرایی نشود، انقلاب به خطر می افتد؛ لذا بر شما لازم است که انقلاب را شناخته و انقلابی بمانید.
*اصلاح امورات کشور با تکیه بر غرب غیرممکن است
ایشان با اشاره به اینکه باید برکات و همچنین آسیب های انقلاب را به دیگران شناساند، گفتند: یکی از اصول انقلاب، مبارزه با استکبار است؛ از این جهت ما نباید نسبت به غرب خوشبین بوده و فکر کنیم که با غرب می توان مباحث و امورات کشور را اصلاح کرد و ارتباط مثبت داشت؛ چراکه این غیرممکن است.
این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: تفکر غربی ها سلطه گری، خود بزرگ بینی، قلدرمآبی و همفکری با صهیونیست است و به همین دلیل نمی توان با آنان ارتباط مثبت داشت.
حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: تهاجم نظامی، تهاجم فرهنگی، تهاجم اقتصادی، تهاجم سیاسی و … از قرون گذشته از سوی غربی ها آغاز شده و ما به خوبی آنان را شناخته و به درستی در مقابل آنان ایستاده ایم.
*امروز آمریکا بعد از برجام به دنبال مباحث موشکی است
این استاد برجسته حوزه بیان داشتند: امروز غرب پس از برجام به مباحث موشکی پرداخته که نشان دهنده تفکر آنان است؛ چراکه طبیعت این حکومت ها، خودبزرگ بینی و سلطه گری است و این مباحث با روح آنان عجین است.
معظم له اظهار داشتند: باید با مطالعه مناسب، معارف، اصول و شاخص های انقلاب را به دست آورده و در حفظ آن کوشا باشیم.
ایشان تأکید کردند: حفظ انقلاب احتیاج به میدان آمدن و در صحنه بودن دارد و باید همانند سید حسن نصرالله عمل کرد.

*ارتباط حوزه و دانشگاه بسیار مهم است
این مرجع تقلید ابراز داشتند: ارتباط حوزه و دانشگاه بسیار مهم است؛ چراکه در آن عناصر خوب، دلسوز و متعهد زیاد است و باید همانند دو بال پرنده در کنار هم باشند.
حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان ساختند: حوزه باید در مقابل مباحث غیراسلامی و غیرانقلابی شجاعانه به میدان آمده و سخن بگوید.
این استاد برجسته حوزه با اشاره به فعالیت های ضد شیعی عربستان سعودی، تصریح کردند: امروز موضوع حج برای ما بسیار مهم است و مسلما رهبر انقلاب برای این کار چاره اندیشی می کنند؛ اما برای ما قابل تحمل نیست که آنان برای ما اینگونه رفتار کنند.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.