خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درسی که پاپ در مورد مهاجران مسلمان به اروپا داد

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشییتدپرس، پاپ فرانسیس دیروز در جریان سفر خود به جزیره لسبوس یونان که با بحران مهاجرت مواجه است، ۱۲ مسلمان سوری را سوار بر هواپیمای خود کرد و به ایتالیا برد.

در جریان این دیدار چند نفر از مهاجران اردوگاه موریا به نزدیک پاپ و دو رهبر ارتدکس همراه او رفتند و به خاطر وضعیت خود گریه می‌کردند.

پاپ نیز این ۱۲ مهاجر سوری را که نیمی از آن‌ها کودک بودند همراه خود به رم برد.

واتیکان اعلام کرد: فرانسیس قصد داشت در پایان سفر ۵ روزه خود به لسبوس، با این حرکت اروپا را به واکنشی شایسته مقام انسانی نسبت به بحران مهاجرت فرا خواند.

این جزیره یونانی که در فاصله کمی از سواحل ترکیه است در سال گذشته محل استقرار صدها هزار انسان ناامیدی شده که به خاطر جنگ و فقر از سرزمین خود فرار کرده‌اند.

پاپ فرانسیس گفت: امروز من درخواست قلبی خود برای مسئولیت‌پذیری و همبستگی در این وضعیت غم‌انگیر را تجدید می‌کنم.

فرانسیس همراه با رهبر مسیحیان ارتدکس و رهبر کلیسای یونان برای قدردانی از مردم یونان به خاطر کمک به پناهجویان به جزیره لسبوس سفر کرده بود.

وی اعلام کرد: این سه خانواده سوری که خانه‌هایشان در شهرهای دمشق و دیرالزور بمباران شده تحت حمایت قرار خواهند گرفت و در ایتالیا ساکن خواهند شد.
منبع: ایکنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.