خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برخوردهای توهین آمیز با مسلمانان کانادا در ایستگاه مترو

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از metronews.ca، نادیا فتاح دختر مسلمان محجبه کانادایی زمانی که سوار مترو خط کلسیوم در شهر ادمونتون کانادا شد به هیچ عنوان انتظار رخ دادن یک برخورد اسلام‌هراسانه را از سوی شهروندانش نداشت. او در صفحه شخصی خود در اینترنت درباره این واقعه تلخ اسلام‌هراسی نوشت: زمانی که سوار مترو شدم، مرد سفیدپوست و مسافری که پشت سرم ایستاده بود با کنایه گفت: عالی شد! یک تروریست هم با ما سوار قطار شده است.
سپس با صدای بلند با دوستانش خندیده و کلمات اهانت آمیزی نثارم کردند. این مرد و دوستانش با صدای بلند و لحن تهاجمی سخنانی می‌گفتند و دائم به من اشاراتی می‌کردند تا مرا مجبور به واکنش کنند. اما من چنان شوک زده و وحشت کرده بودم که هیچ کاری نکرده و از ترس هیچ چیز نگفتم. این درحالی بود که دیگر مسافران قطار هم به من خیره شده بودند و هیچ اقدامی برای دفاع از من نکردند. تا اینکه سرانجام مرد مذکور در ایستگاه بعدی از قطار پیاده شد.
این پست فتاح به طور گسترده در صفحات اجتماعی به اشتراک گذاشته شد و تعداد زیادی از کاربران اینترنتی با او ابراز همدردی کردند. حتی مسئولین مترو نیز خواستار مصاحبه با او شدند، اما فتاح به دلایلی حاضر به گفتگو با آن‌ها نشد. مصطفی فاروق، نائب مدیر سیاست شورای عمومی مسلمانان آلبرتا (امپک) نیز گفت که این سازمان پس از وقوع این حادثه با فتاح تماس برقرار کرده و آن‌ها به فتاح پیشنهاد کردند که فرم شکایتی در اداره پلیس ادمنتون پر کرده و او نیز روز گذشته اقدام به شکایت کرده است.
برخوردهای توهین آمیز با مسلمانان کانادا در ایستگاه مترو
به گفته فاروغ از زمان راه اندازی خط تلفن اسلام‌هراسی در چند هفته پیش، شورای عمومی مسلمانان آلبرتا ۵۳ تماس و شکایت تلفنی دریافت کرده است و متاسفانه برخوردها در ایستگاه متروی این شهر بسیار زیاد بوده و دلیل این مسئله هنوز روشن نیست.
فاروق در ادامه سخنانش گفت: متاسفانه ما هر روز بیشتر و بیشتر شاهد افزایش بروز چنین برخوردهایی هستیم که اصلا به نفع استان نیست، چرا که از لحاظ تاریخی پیش از این همیشه با استقبال جامعه روبرو بوده‌ایم.
طبق گزارش‌های آماری در سه سال گذشته بروز اتفاقات اسلام‌هراسی در کشور کانادا بیش از دوبرابر افزایش داشته است، این درحالی است که آمار جرایم نفرت‌محور در این کشور روند کاهشی نشان می‌دهد.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.