خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

قُرق شدن مسجد «ابراهیمی» برای صهیونیست‌ها

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از شبکه خبری فلسطین، «شیخ محمد حسین»، مفتی اعظم قدس و فلسطین، تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر بستن درب‌های مسجد ابراهیمی بر روی نمازگزاران به بهانه انجام مناسک و شعایر دینی از سوی یهودیان را محکوم کرد.
وی افزود: مسجد ابراهیمی از ۶ اردیبهشت‌ماه، به مدت دو روز به روی نمازگزاران فلسطینی بسته شود که این امری محکوم‌شده است.
مفتی اعظم قدس و فلسطین تصریح کرد: این اقدام اسرائیل، مسلمانان را از انجام شعایر دینی در این مسجد مهم محروم می‌کند و حضور شهرک‌نشینان صهیونیست در این مسجد جهت ادای شعایر و مناسک دینی را مجاز می‌داند.
شیخ محمد حسین بیان کرد: ادیان آسمانی هتک حرمت اماکن مقدس که برای امور عبادی اختصاص داده شده‌اند را حرام می‌دانند و بر قداست و حرمت این اماکن تأکید دارند.
وی در ادامه اقدامات سخت‌گیرانه اسرائیل در ورودی‌های مسجدالاقصی که رسیدن مسلمانان به این مکان عبادی را مشکل مواجه می‌کند، را محکوم کرد.
مفتی اعظم قدس و فلسطین در ادامه بر ضرورت توقف این اقدامات اسرائیل که مسلمانان را از رسیدن به اماکن عبادی خود محروم می‌کند، تأکید و توجیهات ارائه‌شده از سوی مقامات صهیونسیت را رد کرد.
وی در پایان گفت: این گونه اقدامات و تصمیمات، مغایر با قوانین و آیین‌نامه‌‌های بین‌المللی و ناقض منشورهایی است که از آزادی حضور در اماکن عبادی حمایت می‌کند.
منبع: ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.