خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

داعش و گروه های افراطی دمل چرکین جهان اسلام هستند

به گزارش ادیان نیوز، آیت الله محسن اراکی، عصر امروز در همایش انتفاضه پلی برای بازگشت که به مناسبت محکومیت سالروز به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی توسط سازمان ملل متحد در پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد گفت: اگر امت اسلامی، واحد شد، خود به خود فلسطین نیز آزاد خواهد شد.
وی افزود: این مساله برگرفته از متن قرآن کریم و جامعه شناسی قرآنی است که خداوند کریم نسبت به سنت های اجتماعی خود بیان می کند؛ بخش عظیمی از سنت های قرآنی مرتبط با مفاهیمی چون عزت و ذلت و شکست و پیروزی است.
دبیرکل مجمع جهان تقریب مذاهب بیان کرد: این سنت، پیمان بین ایمان و عزت را تبیین می کند؛ این مساله تبیین یک قانون و سنت اساسی و بنیادین است و این سنت در بیانی که سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا فرمودند تشریح شده است و این بیان همان هیهات منا الذله … است.
وی گفت: امام حسین(ع) بیان می کنند که این ذلت تحقق نخواهد یافت و پذیرش ذلت در جامعه اسلامی هم تحقق نخواهد یافت؛ اگر تامل خاصی در این مطلب صورت گیرد به این نتیجه می رسیم که نهاد جامعه اسلامی نهادی است که در درون خود، عزت پرور است و این نهاد جامعه اسلامی ممکن است روزی دستش بریده شود و برگ و بارش قطع شود و ممکن است بخشی از جامعه به ذلت کشیده شود، ولی نهاد این جامعه سرانجام زیر بار ذلت نخواهد رفت.
آیت الله اراکی اظهارکرد: روحی در جامعه اسلامی جریان دارد که این روح، روح پیامبر اکرم (ص) است؛ اینکه در فرهنگ اسلامی و منابع دینی، به رسول الله مقام ابوت بر مسلمین داده شده است با حکمت الهی است؛ دلیل اخوه بودن مسلمانان نیز آن است که مسلمانان فرزند یک پدر هستند.
وی افزود: این ابوت، منشا اخوت افراد در جامعه اسلامی است؛ این ابوت، ابوت روحی است؛ یعنی همان روحی که پیامبر اکرم(ص) در جامعه اسلامی ایجاد کردند؛ این روح همان روحی است که ایشان در جامعه اسلامی ایجاد کردند.
دبیرکل مجمع جهان تقریب مذاهب بیان کرد: در این میان ممکن است که عده ای نیز منافق باشند، ولی روح محمدی در بین اهل نفاق سریان ندارد و این روح تنها در بین اهل ایمان جریان دارد و این هویت، دارای دو جنبه است که یکی از جنبه های آن پیوست میان مومنین و پایداری ونفوذ ناپذیری در مقابل کافرین است.
وی گفت: امام علی(ع) بیان می کنند قومی که هویت آن در تقوا ریشه داشته باشد، هیچگاه این هویت از بین نمی رود و پژمرده نمی شود؛ معنی این سخن آن است که این قوم سرانجام و در آخرالامر پیروز خواهد شد.
آیت الله اراکی اظهارکرد: این قانون، قانون نبرد اراده هاست؛ یعنی اراده صابرتر و پایدارتر و با ایمان تر پیروز خواهد شد؛ پرچم مقاومت، پرچم رسول الله است و کسانی که به جریان محمدی(ص)می پیوندند از این جریان حمایت می کنند و کسانی که در آن سوی قرار میگیرند قطعا در جبهه وجریان نفاق به سر می برند.
وی افزود: امروزه جریان هایی وجود دارد که از اسراییل حمایت می کنند و با ایران به این دلیل که از جریان مقاومت علیه اسراییل حمایت می کنند نزاع می کنند.
دبیرکل مجمع جهان تقریب مذاهب بیان کرد: جریان نفاق، بیماری جدیدی در جامعه اسلامی نیست و صدها سال است که درگیر این بیماری هستیم؛ مشکل این است که این عفونت امروزه سرباز کرده است و اگرداعش و جریان های افراطی شکل گرفته است در واقع همان دمل های چرکینی است که جامعه اسلامی را رنج می دهد.
وی گفت: این دمل چرکین چه در جامعه سنی و چه در جامعه شیعی نیز ایجاد شده است؛ گروه های افراطی  جهتی واحد دارند که همان پشتیبانی از آمریکایی ها و جریان نفاق؛ این دمل چرکین سرباز کرده است، ولی حرکت به سمت هویت حقیقی اسلامی و اراده اسلامی سخت کوش ذلت ناپذیر همراه با پیروزی امت اسلامی ادامه خواهد یافت.
آیت الله اراکی اظهارکرد: اگر هم جهان اسلام در دل ماست باید از هر فرصتی برای دعا برای مردم مظلوم فلسطین و سوریه و مردم مظلوم جهان اسلام استفاده کنیم؛ دعا برای مسلمانان حرکت در مسیر سلوک نبی مکرم اسلام است که باید درد مردم مسلمان درد ما هم باشد.
وی گفت: امروزه میلیون ها آواره مسلمان در سخت ترین شرایط زندگی می کنند؛ کودکان و زنان مسلمان این چنین در کشورهای اروپایی مورد اهانت قرار می گیرند و در همه جای جهان اسلام مشکلات عدیده ای وجود دارد و باید در این ایام الهی برای همه آنها دعا کنیم.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.