خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاسخ صادق خان به ترامپ

به گزارش ادیان نیوز، پس از آن که دونالد ترامپ گفت، برای شهردار جدید لندن که یک مسلمان است برای ورود به آمریکا استثنا قائل می‌شود، این شهردار حرف‌های ترامپ را درباره مستثنی کردنش برای ورود به آمریکا بی‌اهمیت دانست و او را متهم به داشتن “دیدگاهی جاهلانه” درباره اسلام کرد.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری احتمالی حزب جمهوری‌خواه آمریکا به دنبال انتخاب شدن صادق خان، به عنوان اولین شهردار مسلمان در شهر لندن به نیویورک تایمز گفت، از این که وی به عنوان شهردار لندن انتخاب شده خوشحال است و این یک اتفاق بسیار بسیار خوب است.
با این حال شهردار جدید لندن در پاسخ به این حرف‌های ترامپ او را مورد انتقاد قرار داده و نسبت به آنچه که “دیدگاه جاهلانه” ترامپ درباره اسلام خواند و این که دیدگاه‌های وی می‌تواند هم امنیت انگلیس و هم امنیت آمریکا را به خطر بیندازد، هشدار داد.
صادق خان گفت: مساله تنها مربوط به من نیست بلکه به دوستان، خانواده‌ام و هر کسی که دارای پیشینه‌ای مشابه من در هر جای جهان است هم مربوط می‌شود. من این استثنا از سوی فردی که جاهل به اسلام است نمی‌پذیرم.
ترامپ در مصاحبه خود با نیویورک تایمز در پاسخ به این که با توجه به طرح جنجالی وی برای ممنوع کردن ورود مسلمانان به اروپا وضعیت صادق خان چگونه خواهد بود، گفته بود: همواره استثناهایی نیز وجود دارد.
ترامپ به رغم دیدگاه‌های جنجالی‌اش در مخالفت با مسلمانان گفت که از انتخاب صادق خان به عنوان اولین شهردار مسلمان لندن خوشحال است.
با این حال صادق خان در واکنش به حرف‌های ترامپ گفت: دیدگاه جاهلانه دونالد ترامپ درباره اسلام می‌تواند امنیت کشور ما و هم کشور آنها را به خطر بیندازد. این دیدگاه‌ها می‌توانند باعث منزجر کردن مسلمانان در سراسر جهان شده و بهانه دست افراطگران دهند.
وی افزود: دونالد ترامپ و اطرافیان او فکر می‌کنند که ارزش‌های لیبرال غربی با جریان اصلی اسلام ناسازگار است در حالی که شهر لندن خلاف این تفکر را ثابت کرده است.
منبع: ندای ایرانیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.