خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ملاقات پاپ فرانسیس و شیخ احمد الطیب: دیداری با طعم صلح

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سرانجام شیخ احمد الطیب و پاپ فرانسیس بعد از ۵ سال تیرگی روابط در واتیکان در بیست سوم ماه می با یکدیگر دیدار کردند. شیخ احمد الطیب بعد از دیدار با پاپ فرانسیس در فضای عمومی کاخ واتیکان سخنرانی کرد. پاپ فرانسیس در این گردهمایی اظهار داشت واقعیت این است که نفس این دیدار اهمیت بسیار دارد. وی افزود اصل این دیدار حاوی پیام است.
دیدار پاپ فرانسیس و شیخ الطیب در کتابخانه خصوصی پاپ به مدت ۲۵ دقیقه پشت درهای بسته ادامه یافت. بعد از این دیدار که از سوی هر دو طرف بسیار صمیمی توصیف شد، شیخ الطیب و هیئت همراه وی در نشستی با موضوع گفتگوی بین الادیان با اسقفهای واتیکان دیدار کردند.
واتیکان اعلام کرده است که این نشست اهمیت فوق العاده ای برای روابط کاتولیک ها و مسلمانان دارد. پدر لامباردی، سخنگوی واتیکان درباره این دیدار گفت دیدار پاپ فرانسیس و الطیب بیانگر نیاز فوری اتحاد رهبران دو دین بزرگ الهی و تلاش مشترک آنها برای تحقق صلح در جهان است.
وی افزود در این دیدار هر دو طرف بر لزوم نفی خشونت و محکوم کردن افراط گرایی تاکید کردند و همچنین به تعارضات دینی موجود در فضای خاورمیانه پرداختند.
بعد از این دیدار الطیب برای افتتاح کنفرانس مسلمانان-کاتولیکها با موضوع روابط شرق و غرب عازم پاریس شد.
منبع: موسسه گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.