خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

متاسفانه تقلید از غرب موجب تغییر پیرایش جوانان ما شده است

به گزارش ادیان نیوز، حضرت آیت الله سبحانی، بعد از ظهر امروز در جلسه تفسیر سوره مومنون در مدرسه حجتیه گفتند: آیه های سوره مومنون به هم پیوسته هستند که موضوع آیات اولیه این سوره با توحید مرتبط است.
ایشان افزودند: پس از این آیات، خداوند به تشریح زندگانی پیامبری می پردازد که بیش از ۹۰۰ سال برای دیندار کردن مردم زحمات بسیاری کشیده؛ در ۲۸ سوره قرآن کریم و ۴۲ آیه، نام مبارک حضرت نوح(ع) بیان شده است.
معظم له بیان کردند: حضرت نوح خطاب به مردم بیان کرد، خدا را بپرستید و غیر از خدا، خدای دیگری وجود ندارد؛ توحید، بند اول قانون اساسی انبیا بوده است.
این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: پیامبران بیان می کردند، آیا با وجود مشاهده این همه آیات توحیدی بازهم از اعتقادات غیر توحیدی خود دست بر نمی دارید؟ مشخص می شود که حضرت نوح مامور هدایت قوم خود باشد که اگر اولوالعزم به این معنا باشد که این پیامبران رسالت جهانی داشتند، از این جهت ایشان اولوالعزم نیستند، ولی اگر قوم ایشان تنها قوم جهان بودند، این مساله درست است.
معظم له بیان کردند: مترجمان قرآن کریم، “اله” را به معنی معبود می گیرند و این مساله صحیح نیست، بلکه “اله” به معنی خدا است؛ بنابراین به مترجمان تذکر می دهیم در این باره دقت شود که “اله” به معنای معبود نیست که البته در قرآن به معنی خداست، آن هم در تعریف عام.
این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: بیشتر مخالفان پیامبران، اشرافیون اقوام مختلف بودند؛ این قشر ۵ ایراد به حضرت نوح گرفتند؛ اولین ایراد آنها، این بود که نوح، بشری مثل ما است و چه تفاوتی میان او و ما وجود دارد.
معظم له بیان کردند: دومین ایراد آن بود که ادعا می کردند حضرت نوح به دنبال ریاست و برتری بر مردم است؛ در زمان شاه نیز به امام راحل تهمت می زدند که این حرکت به دنبال ریاست طلبی است، لذا مشخص می شود این افراد در تاریخ همیشه تکرار می شوند.
ایشان اظهار کردند: سومین ایراد این بود که اگر خدا هم می خواهد کسی را برای ما بفرستد، باید فردی را بفرستد که از ما برتر باشد، یعنی باید فرشته باشد؛ ولی عقل آنها به این مساله نمی رسید که فرشتگان نمی توانند انسان را هدایت کنند، زیرا فرشته ها چون با انسان همجنس نمی باشند، از واقعیت های بشر نیز آگاه نیستند.
این مرجع تقلید گفتند: چهارمین ایراد آنها این بود که بیان می کردند که در گذشته از پیشینیان خود نشنیدیم که بخواهند مردم را به خدا پرستی دعوت کرده و از خداپرستی سخن گفته باشند؛ متاسفانه امروز پیروی کورکورانه در جامعه  بیشتر شده است.
حضرت آیت الله  سبحانی خاطرنشان کردند: آرایش جوانان ما عوض شده است و همه آنها در تقلید از غربیان است؛ اگر از آنها بپرسیم که چرا مدل موی شما این گونه است بیان می کنند که دیگران چنین می کنند؛ متاسفانه این همان منطق کهنه ای است که در گذشته وجودداشت؛ در نظام غرب سعی داشتند که تاریخ هجری را تغییر دهند و آن را به تاریخ شاهنشاهی برگردانند.
ایشان اظهارکردند: آخرین حربه آنها این بود که به پیامبر تهمت جنون می زدند؛ این مردم همیشه انبیای الهی را مجنون می خواندند، ولی حضرت نوح را جنه می گفتند؛ اگر کسی بر خلاف موج حرکت کند را دیوانه می خوانند.
این مرجع تقلید بیان کردند: در ایران اسلامی اکثریت را حجت می دانیم، ولی اکثریتی که طبق قانون باشد؛ عقلا با قانون قرآن، سنت و عقل، قانونی را تصویب کرده اند و مردم به این قانون رای می دهند.
ایشان گفتند: در این سوره بیان شده حضرت نوح به آنها عکس العمل نشان نمی دهد، ولی بعدها به این تهمت ها در سوره های دیگر پاسخ می دهند؛ در آیه ۶۱ سوره اعراف، ۱۱۶ شعرا و… پاسخ حضرت بیان شده است، ولی حضرت نوح بیان می کنند که «خداوندا مرا در مقابل این قوم مکذب، کمک کن».
این مرجع تقلید بیان کردند: در طول دوران نبوت حضرت نوح(ع) ۸۲ نفر ایمان آوردند؛ حضرت نوح(ع) از خدا می خواهد که خداوندا این افراد را روی زمین نگذار، زیرا اگر آنها باشند روی زمین فساد می کنند.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.