خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

یونسکو، روز هجدهم دسامبر را به عنوان روز جهانی زبان عربی انتخاب کرد

به گزارش ادیان‌نیوز به نقل از خبرگزاری رویا نووستی، سازمان یونسکو در بیانیه‌ای خود اعلام کرد: شورای اجرایی این سازمان برای درک اهمیت زبان عربی و نقش آن در حفظ و نشر فرهنگ و تمدن بشری، روز هجدهم دسامبر هر سال برابر با ۲۷ آذر را به عنوان روز جهانی زبان عربی تعیین کرد.

بر اساس این بیانیه، توافق بر سر اعلام این روز به عنوان روز جهانی زبان عربی در مقر سازمان یونسکو و با حضور خانم «ایرینا بوکوا» دبیرکل این سازمان و سفیران عرب در یونسکو صورت گرفت.

در این بیانیه که در پایگاه اطلاع رسانی سازمان یونسکو نیز منتشر شده، آمده است: زبان عربی زبان ۲۲ کشور از اعضای سازمان یونسکو و زبان رسمی این سازمان به شمار می‌رود و بیش از ۴۲۲ میلیون عرب به این زبان سخن می‌گویند و بیش از یک میلیارد و نیم مسلمان به استفاده از آن نیاز دارند.

سازمان تربیت، علوم و فرهنگ سازمان ملل در بیانیه خود بر ضرورت همکاری‌های بیشتر بین ملت‌ها از طریق تنوع زبانی، نزدیکی فرهنگی و گفت‌وگوی تمدن‌ها در هماهنگی با منشور تأسیس این سازمان تأکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویا نووستی، اداره اطلاع‌رسانی و مطبوعات سازمان ملل، ۱۹ فوریه ۲۰۱۰  برابر با ۳۰ بهمن، حکم بزرگداشت روزهای جهانی شش زبان رسمی دنیا در این سازمان را به تصویب رساند که به موجب آن، روز ۱۸ دسامبر به عنوان روز جهانی زبان عربی تعیین شد.

مجمع عمومی سازمان ملل ۳۷ سال پیش در چنین روزی زبان عربی را به عنوان زبان رسمی این سازمان تصویب کرد.

نمایندگان دائمی عربستان سعودی و مراکش در سازمان ملل، پیش از این بارها در راستای تصویب این روز به عنوان روز جهانی زبان عربی همانند زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، روسی و چینی و در راستای درک اهمیت آن تلاش کرده بودند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.