خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آزادی ورود زنان به ورزشگاه‌ها سرپوش آل‌سعود بر قتل‌عام زنان و کودکان مسلمان

آزادی ورود زنان به ورزشگاه‌ها سرپوش آل‌سعود بر قتل‌عام زنان و کودکان مسلمانادیان‌نیوز/ دادن حقوق بیشتر به زنان، اصلاحات اجتماعی و تلاش برای به اصطلاح مدرن کردن کشور اقداماتی هستند که هیچ انسان عاقلی در قرن ۲۱ نه تنها با آن مخالفت نخواهد کرد بلکه حامی آن نیز خواهد بود. اما اندکی تصور کنید که در کشوری مانند عربستان و رژیمی مثل آل‌سعود دست به چنین اقداماتی بزند! بدیهی‌ترین واکنش در لحظه نخست «مضحک» خواندن این اقدامات است. چرا که آل‌سعود همانند یک کشور قرون وسطایی مخالفان را به شدت سرکوب می‌کند(اخیرا در این کشور بیش از ۷۰ عالم دینی تنها به جرم سکوت و نه اعتراض زندانی شدند)، شیعیان مناطق الشرقیه عربستان با شدیدترین محرومیت و فقر دست و پنجه نرم می‌کنند و حتی رهبر شیعیان این کشور تنها به جرم شیعه بودن اعدام شد. 
اخیرا روستای «المسوره» در «العوامیه» با خاک یکسان شد و نزدیک به سه سال است که مردم بی‌گناه یمن به جرم تلاش برای حفظ استقلال خود از طرف آل‌سعود بمباران می‌شوند و ۱۵ هزار بی‌گناه که ۲۰۰۰ نفر از آنها کودک هستند به شهادت رسیده‌اند، تروریست‌های داعش در منطقه با کمک‌های مالی آل‌سعود رشد پیدا کرده‌اند و اکنون همگان حتی بسیاری از آمریکایی‌ها عربستان را عامل بسیاری از این خشونت‌ها می‌دانند و ده‌ها نمونه دیگر که ثابت می‌کند سعودی‌ها هیچ سنخیتی با نظام‌های قرن ۲۱ ندارند و همانند آن است که به یکباره این کشور از قرون وسطی به قرن حاضر پرتاب شده باشد. 
حال در این شرایط انجام برخی اصلاحات آن هم در حوزه زنان از سوی آل‌سعود بسیار عجیب و مضحک به نظر می‌رسد به نظر می‌رسد، با نوعی عوامفریبی روبه‌رو هستیم تا اصلاحات اجتماعی و فرهنگی مانند این است که ساختمانی را در دست ساخت داشته باشیم اما بدون آنکه پایه‌های این ساختمان را درست کنیم به دنبال رنگ آمیزی دیوارهای آن باشیم. نتیجه کاملا معلوم است. هر انسان عاقلی می‌تواند درک کند که این ساختمان اساسا ساخته نخواهد شد و رنگ آمیزی آن تنها یک ژست تبلیغاتی است.
اکنون این حکایت در عربستان در جریان است و محمد بن سلمان در تلاش است تا با چند اصلاح ظاهری و پوپولیستی ماهیت نظام قبیله‌ای عربستان را پنهان کند و به نوعی افکار عمومی را فریب دهد. تاکنون ده‌ها اقدام اصلاحی در حوزه زنان از سوی وی شکل گرفته است که اکنون آخرین نمونه مانور تبلیغاتی وی نیز اعلام شد.
به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت عربستان روز یکشنبه اعلام کرده زنان این کشور همزمان با آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی، می‌توانند وارد سه ورزشگاه ریاض، جده و الدمام شوند. هیئت دولت عربستان، ریاض، جده و الدمام را به عنوان اولین شهرهایی که زنان می‌توانند وارد آن شوند، تعیین کرده است.
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.