خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تنها راه بیرون راندن اشغالگران از فلسطین مقاومت است

اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیانیه پایانی خود بر ضرورت مقاومت در برابر اشغالگران فلسطین تأکید کرد.به گزارش ادیان‌نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیانیه پایانی خود بر ضرورت مقاومت در برابر اشغالگران فلسطین تأکید کرد.
این اتحادیه در دومین اجلاس بین‌المللی خود تحت عنوان «وعده حق؛ فلسطین بین بیانیه بالفور و وعده الهی» که در بیروت، پایتخت لبنان برگزار شد، بیانیه‌‌ پایانی ۱۲ بندی منتشر کرد.
۱. اتحادیه علمای مقاومت، سیاست دولت بریتانیا در حمایت مجدد از بیانیه بالفور را محکوم کرد و این دولت را مسئول همه جنایت‌ها و خونریزی‌هایی دانست که فلسطینی‌ها در طول یک قرن در معرض آن قرار گرفته‌اند.
۲. تنها راه تحقق وعده الهی مبنی بر آزادسازی سرزمین اشغالی، مقاومت است و این تنها راهی است که به آزادی فلسطین و بازپسگیری آن منجر می‌شود.
۳. آرمان فلسطین نبرد حق علیه باطل است و هر کسی که رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد و آن را به عنوان دولت قبول کند و با آن همزیستی کند، خیانت و اهانت کرده و خداوند، رسول خدا (ص) و مؤمنان از مرتکبان این خیانت برائت می‌جویند. به رسمیت شناختن رژیم صهوینستی شرعا حرام بوده و جنایت علیه انسانیت است.
۴. آرمان فلسطین، مهمترین مسئله امت مسلمان است که باید بر روی آن تمرکز کند. هرگونه اقدامی در راستای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، تعامل و گفت‌وگو با آن حرام است.
۵. از تمامی گروه‌های فلسطینی خواسته می‌شود که به روند آشتی ملی فلسطین پیوسته و از دودستگی بپرهیزند. از طرف‌های مصالحه و مردم فلسطین در داخل اراضی اشغالی خواسته می‌شود اجازه ندهند این مصالحه در غیر مسیر صحیح خود به کار گرفته شود.
۶. اتحادیه علمای مقاومت، هرگونه تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را که برخی از کشورهای عربی و در رأس آن‌ها عربستان علنا به دنبال آن است، محکوم می‌کند. این اتحادیه از اقدام پارلمان عراق در ممانعت از نصب پرچم رژیم صهیونیستی در عراق و تحت پیگرد قرار دادن کسانی که اقدام به نصب این پرچم می‌کنند، استقبال و تمجید کرد.
افراد شرکت کننده در این اجلاس، از همه کسانی که از آرمان فلسطین حمایت کرده و مقاومت فلسطینی‌ها در برابر متجاوزان را تأیید می‌کنند، تقدیر و تشکر کردند.
۷. افراد شرکت کننده در این اجلاس درباره خطر نقشه آمریکا در منطقه و تلاش آن برای تقسیم این منطقه هشدار می‌دهند. به رغم همه توطئه‌ها علیه امت مسلمان و ایجاد فتنه در سوریه، عراق و لبنان و اخیرا در شمال عراق از طریق طرح جدایی کردستان این کشور، دولت آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان آن‌ها در منطقه نتوانسته‌اند به نقشه‌های سیطره بر منطقه دست یابند.
۸. علمای مقاومت از امت مسلمان می‌خواهند به دین حنیف اسلام برگردند تا خود و نسل‌های آینده را از هر نوع خشونت و افراط گرایی رها کنند.
۹.  افراد شرکت کننده در این نشست، بر حقوق مسلمانان روهینگیا در میانمار و مسلمانان کشمیر  تأکید دارند و خواستار احترام به آن‌ها و به رسمیت شناختن آن‌ها هستند.
۱۰. علمای امت مسلمان از اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای یهودی‌سازی و تخریب قدس نگرانند. مسجدالاقصی تنها مختص مسلمانان بوده و کسی نمی‌تواند ادعای مالکیت آن را داشته باشد.
این بیانیه همچنین تجاوز نظامی عربستان و آمریکا به یمن را محکوم کرده و از متجاوزان می‌خواهد از حملات خود علیه مردم و محاصره آن‌ها دست بکشند.
۱۱. این اجلاس از جمهوری عربی مصر می‌خواهد گذرگاه مرزی رفح در نواز غزه را باز کند و از مشکلات و سختی‌های ساکنان آن بکاهد و به آن‌ها کمک کند.
۱۲. شرکت کنندگان در این اجلاس از آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران به دلیل مواضع ایشان و کمک‌هایی که به فلسطین و ملت آن کرده‌اند و مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال آرمان فلسطین تقدیر و تشکر می‌کنند.
در این بیانیه همچنین از مواضع سید حسن نصرالله، دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان و کمک به آرمان فلسطین تقدیر و تشکر شده است.
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.