خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

زنان بزرگترین قربانیان سیاست‌های ضد اسلامی در اروپا هستند

رجب طیب اردوغان: زنان بزرگترین قربانیان سیاست‌های ضد اسلامی در اروپا هستند
به گزارش ادیان نیوز به نقل از آناتولی؛ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم اهدای گواهینامه برنامه رهبری و کارآفرینی زنان جوان در آنکارا گفت: زنان بزرگترین قربانیان سیاست‌ها در اروپا هستند. هر روز بیش از پیش ممنوعیت حجاب در کشورهای اروپایی گسترش پیدا می‌کند. همان طور که زمانی در کشور ما نیز وجود داشت، با ترفند حریم خصوصی تلاش می‌شود تا از ورود زنان به حوزه‌های دولتی ممانعت کنند.
یک طرز تفکر که می خواهد زنان محجبه را در خانه زندانی کند به سرعت در حال شیوع است. امروز در کشورهای اروپایی ورود زنان به بازار کار یا حتی بهره‌گیری از آموزش نیز به ویژه برای زنان محجبه محدود شده است.
کشورهایی که در هر فرصت قصد دارند به ما درس دموکراسی بدهند اساسی‌ترین حقوق بشری را زیر پا می‌گذارند.
پیامبر امر به ازدواج و فرزند‌آوری و تکثیر اولاد کرده است. این موضوع بسیار حساس و مهمی است. مسلمانان باید به فکر فرزندآوری باشند و نقش زنان در این خصوص بسیار مهم است.
شورای امنیت سازمان ملل باید هر گروه اعتقادی و قومی را در بر گرفته و این شورا نماینده همه مردم جهان باشد. اما اکنون اینگونه نیست. این نمی تواند ساختاری عادلانه باشد.
متاسفانه جهان اسلام برای هدف مشترک به صورت هماهنگ و یک شکل متحد نمی شود. با بحران مسلمانان میانمار مواجه هستیم. ما همیشه با نگرش برتر بودن دست بخشنده از گیرنده حرکت می‌کنیم. ما هر سختی که متحمل می شویم با در نظر گرفتن نسل‌های آینده، بار آن را به دوش می کشیم.
اسلام اجازه بندگی به غیر خدا را نمی دهد و دینی است که انسانها را از بند زنجیرها می رهاند. یک اسلام واحد داریم و اسلام معتدل و غیرمعتدل وجود ندارد. برخی ها به اسم “اسلام معتدل” اجازه رانندگی به زنان را نمی دهند، کجای اسلام چنین حکمی وجود دارد؟ وجود ندارد. چنین درکی از اسلام نمی تواند باشد.
در ترکیه امروز کسی به دلیل اعتقادات خود به حاشیه رانده نمی شود. دیگر زنان در تمام نهادها حضور دارند.
 وی تاکید کرد، مبارزه ترکیه در واقع یک مبارزه ضد امپریالیستی است.
نقل از: شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.