خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حضور خاخام های یهودی در کنفرانس «انجمن دنیای اسلام» عربستان سعودی

حضور خاخام های یهودی در کنفرانس «انجمن دنیای اسلام» عربستان سعودیبه گزارش ادیان‌نیوز به نقل از “العهد”؛ در چارچوب عادی سازی دینی که عربستان سعودی برای متقاعد کردن مردم خود در مورد سودمند بودن روابط میان “تل آویو” و “ریاض” برنامه ریزی کرده است، “انجمن دنیای اسلام” عربستان سعودی که در مکه مکرمه مستقر است روز گذشته تصویری را از “محمد عیسی” دبیرکل خود که ریاست همایشی تحت عنوان “حسن همجواری و همزیستی” در شهر “میلز” فرانسه را برعهده دارد در حساب توئیتر خود منتشر کرد.
در این همایش، شهردار شهر “میلز”، “الی حیون” خاخام یهودی، “بانرس فاسر” رئیس انجمن دوستی اسلامی- مسیحی و “فانسون ماری” نماینده کنیسه های یهودی مشارکت داشتند.
با دقت نظر در هویت “الی حیون” مشخص می شود که او خاخام شهر میلز و عضو انجمن گفتگوی یهودی-اسلامی است. حضور این شخصیت یهودی در این همایش، طرح صهیونیستی برای عادی سازی دینی میان دو طرف را از طریق انتخاب شخصیت های مناسب برای هدفی بزرگتر یعنی “صلح با اسرائیل” روشن می سازد.
گفتنی است “انجمن دنیای اسلام” عربستان سعودی، اوایل ماه آوریل گذشته کنفرانسی را تحت عنوان “تنوع و همزیستی” در شهر “دیرین” آفریقای جنوبی برگزار کرد که در آن شخصیت های مختلف از ادیان مختلف از جمله “هیلل افیدان” خاخام معروف یهودی در آن حضور داشتند.
همچنین رسانه های آمریکایی اعلام کردند که “محمد عیسی” از “مجمع یهودی” در نیویورک برای حضور در کنفرانس دعوت کرد و پس از برگزاری آن با “مالکوم هوینلن” رئیس کنگره روسای سازمان های بزرگ یهودی در آمریکا دیدار و “راه های تقویت گفتگو میان ادیان را بررسی کرد.”
منبع: شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.