خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حضور اقیلت های مذهبی در پیاده روی اربعین

حضور اقیلت های مذهبی در پیاده روی اربعین
به گزارش ادیان نیوز، مهر نوشت، محمدجواد فدایی صبح شنبه در ستاد اربعین استان کرمان اظهار داشت: گزارشاتی که ارائه شد نشان می داد که مدیران با علاقه، خالصانه و فراتر از یک مسئولیت اداری در زمینه پیاده روی اربعین سعی و تلاش کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله می توانیم تا حدی از روند اجرای امور اظهار رضایت کنیم، افزود: کار بزرگی در حال انجام است و شاید خودمان متوجه این مسئله نباشیم اما کسانی که از بیرون و خارج از موضوع به مسئله راهپیمائی بزرگ اربعین نگاه می کنند متوجه عظمت آن می شوند.

فدایی تصریح کرد: رسانه های خارجی در اخبار خود از پیاده روی اربعین به عنوان بزرگترین حرکت زائرانه جهان نگاه و آن را با حج مقایسه کرده اند و جمعیتی حدود پنج برابر حج در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می کنند . 

وی تصریح کرد: این راهپیمایی در شرایطی برگزار می شود که به لحاظ امنیتی منطقه در شرایط مناسبی قرار ندارد و هنوز گروه های تروریستی و داعش به دنبال ضربه زدن به ویژه به مراسمی که توسط شیعیان برگزار می شود هستند . 

سرپرست استانداری کرمان ابراز داشت: مراسم راهپیمایی اربعین در اصل مراسم شیعی است اما در این مراسم افرادی از اهل تسنن، مسیحیان و زرتشتیان چه به عنوان زائر و چه به عنوان خادمان زائران در این مراسم شرکت می کنند . 

فدایی ابراز داشت: مردم فارغ از قومیت، ملیت و حتی مذهب و دین، امام حسین (ع) را به عنوان نماد ایثار، شجاعت، انسانیت می دانند و برای ایشان احترام قائل هستند . 

وی افزود: لازم است برای حفظ معنویت این سفر و زیارت برنامه ریزی شود تا ارزش معنوی آن تحت الشعاع برنامه ریزی های مادی تا سال بعد قرار نگیرد . 

سرپرست استانداری کرمان گفت: یک سامانه مانند سامانه ای که اداره کل راهداری ایجاد کرده در حج و زیارت هم راه اندازی شود تا مردم مشکلات خود را مطرح کنند واین امر باعث بهبود خدمات رسانی به زائران در سال آینده خواهد شد .

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.