خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دانش‌‌آموزان مسلمان و مسیحی آلمان مشترکاً آموزش مذهبی می بینند

دانش‌‌آموزان مسلمان و مسیحی آلمان مشترکاً آموزش مذهبی می بینندبه گزارش ادیان نیاوز، خبرگزاری تقریب خبر داد: رایزنی فرهنگی ایران در آلمان اعلام کرد: دبیرستانی در شهر دورتموند تلاش می‌کند برای نخستین‌بار، دروس مشترک مذهبی را به دانش‌آموزان کاتولیک، پروتستان و مسلمان ارائه دهد. این کار بخشی از پروژه تحقیقاتی دانشگاه پادربورن است که با همکاری با اسقف‌نشین این شهر انجام می‌شود.
توماس تروئنله، سخنگوی اسقف‌نشین «پادربورن» آلمان، در این ارتباط گفت: «ما از پروژه‌ای در یک محدوده زمانی معین حمایت و پشتیبانی می‌کنیم و علاقمند هستیم که نتایج ارزیابی‌ها در چنین پروژه‌ای را ببینیم.»
پیش از این روزنامه «ولت ام زونتاگ» از همکاری دبیرستانی در شهر دورتموند با مسئولان این پروژه خبر داده بود.
تروئنله افزود: با این وجود، این پروژه به معنای همکاری بینامذهبی نیست؛ زیرا آموزش مذهبی در آینده، تحت تأثیر این پروژه قرار نخواهد گرفت. در حقیقت، مسیحیان کاتولیک و پروتستان و مسلمانان برای مدتی درس‌های مشترکی دارند و این یک پروژه علمی در مدتی محدود بوده و علاقه علمی پیش‌زمینه این پروژه است.
همچنین با توجه به اطلاعات منتشر شده، برای حضور دانش‌آموزان یهودی در این دوره نیز، برنامه‌ریزی صورت گرفته، اما هنوز این کار نهایی نشده است.

پروفسور کلاوس فون اشتوش، استاد بخش مطالعات ادیان دانشگاه پادربورن آلمان درباره اهداف اجرای این پروژه به روزنامه «ولت ام زونتاگ» گفت:« می‌خواهیم بفهمیم که آیا پیروان این سه دین ابراهیمی، زمینه کافی برای آموزش مشترک مذهبی را دارند یا خیر.

انتهای پیام/
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.