خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعلام حکم دادگاه چند قاچاقچی بهایی

در طول سال‌ها فعالیت فرقه بهائیت در کشور، تخلفات مالی گسترده‌ای از این گروه دیده شده‌ است که شامل جاسوسی به بهانه فعالیت اقتصادی، قاچاق و ارتشا می‌شود.

به گزارش ادیان‌نیوز، تشکیلات بهائیت به واسطه زیاده‌خواهی و فعالیت تبلیغی گسترده، مخارج بسیاری دارد که این امر، منابع مالی متعددی نیز می‌طلبد. بنابراین یکی از برنامه‌های فرقه، فعال کردن اعضا در حوزه‌های اقتصادی است.

در طول سال‌ها فعالیت فرقه بهائیت در کشور، تخلفات مالی گسترده‌ای از این گروه دیده شده‌است که از جاسوسی به بهانه فعالیت اقتصادی تا قاچاق و اغتشاش را شامل می‌شود.

قانون‌گریزی بهائیان از سردمداران این فرقه آغاز شده و به مهره‌های معمولی نیز تسری می‌یابد. به عنوان مثال «علاءالدین خانجانی» فرزند «جمال‌الدین خانجانی» یکی از ۹ نفر اصلی تشکیلات بهائی در ایران موسوم به «یاران ایران» است که سردستگی یک باند قاچاق عینک را برعهده داشت. وی علاوه بر قاچاق، به جرم ارتکاب به ارتشا، اختلاس، کلاهبرداری و جعل مفادی به چهار سال حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شده است.

دادگاه انقلاب اسلامی، علاوه بر خانجانی که متهم ردیف اول پرونده‌ است، برای شش نفر دیگر نیز که در این پرونده مشارکت داشتند و با قاچاق یا پرداخت و دریافت رشوه، محموله‌های غیرقانونی را به مقصد مورد نظر خود می‌رساندند، حکم‌های مقتضی را صادر کرده است.

با وجود جرایم مختلفی که از سوی این فرقه در جهت ضربه زدن به جمهوری اسلامی و منفعت‌طلبی تشکیلات، صورت می‌گیرد، بهائیان با کتمان این تخلفات و بزهکاری‌ها، به محض بازداشت یک بهائی، با بی‌شرمی تمام، دادِ مظلومیت سرداده و در پی ایجاد تنش میان سازمان‌های بین‌المللی با جمهوری اسلامی ایران هستند.

انتهای پیام/

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.