خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«مناسبات انسانی در قرآن» منتشر شد

به گزارش ادیان نیوز؛ کتاب «مناسبات انسانی در قرآن» نوشته محمدحسن موحدی ساوجی است که نشر دانشگاه مفید آن را در قطع رقعی و جلد شومیز در ۵۳۰ صفحه به قیمت ۶۴ هزار تومان منتشر شده است.

در پشت جلد کتاب آمده است: خداوند در قرآن در اعتبار حقوق و تکالیف برای انسان، راه‌های سلامت مناسبات آن‌ها با یکدیگر و دوری از تنش و درگیری را رهنمون شده است. به گونه‌ای که انسان‌ها با پیمودن این راه‌ها، مناسباتی سالم، مسالمت‌آمیز و همراه با احترام به حقوق یکدیگر را صرف‌نظر از عقاید و اندیشه‌هایی که دارند، تجربه خواهند کرد.

این رهنمود‌ها تنها مناسبات میان مسلمانان یا نحله‌هایی خاص از آن‌ها با یکدیگر و یا حتی تنها مناسبات مسلمانان با پیروان ادبیات اسمانی را دربرنمی‌گیرد؛ بلکه مناسبات با پیروان همه ادیان، هر چند غیرآسمانی و به تعریف قرآن، باطل و حتی با کسانی که خدا را نپذیرفته یا هیچ دینی را برنتابیده‌اند و به تعبیری دیگر مناسبات با همه ابنای بشر را شامل می‌شود و به تشریح مناسبات انسانی میان آن‌ها می‌پردازد. این همان امری است که هم قرآن‌پژوهان مسلمان را به بحث و اختلاف واداشته و هم قضاوت غیرمسلمانان را مختلف کرده است.

انتهای پیام

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.